یک مُشت حرفهای "خُب. که‌چی؟" گونه!!!

یک مهدی فعله‌گریِ معمولی و از رده خارج

یک مُشت حرفهای "خُب. که‌چی؟" گونه!!!

یک مهدی فعله‌گریِ معمولی و از رده خارج

یک مُشت حرفهای "خُب. که‌چی؟"  گونه!!!
طبقه بندی موضوعی

سلام خیلی خیلی خیلی با آرامش بخونید. مهربون. 

چطور وقتی ما به خودمون زحمت نمیدیم تو همین گوگلِ "صد من یه غاز" چهار تا مطلبِ اصیل درمورد عزاداری سید الشهدا بخونیم، وقتی به خودمون زحمت نمیدیم فلسفه عاشورا رو بفهمیم. وقتی نمیدونیم حسین(ع) چه بود و که بود؟ برای اسلام چه اهمیتی داشت و داره؟ چرا تنها بود؟ چرا خدا کاری نکرد؟ چرا باید به این شکل شهید میشد؟ چرا زینب(س) ماند؟ چرا سجاد(ع) بیمار شد؟ چرا و چرا و چراهای دیگر، میاییم به نظریات مزخرفِ همسنگران و دشمنان اسلام که لحظه به لحظه، و حتی ثانیه به ثانیه از تفرقه افکنی های اجتماعی و اقتصادی و سیاسی، دست بر نمیدارن، دامن میزنیم؟

دشمنی که بیشتر و بهتر از هر مسلمانی اسلام رو میشناسه و بهتر و بیشتر از هر مسلمانی به وعده های دین اسلام ایمان داره و بهتر و کامل تر از هر مسلمانی ترس از ظهور صاحب الزمان(عج) داره؟

 

انقدر که دشمنان ما اسلام شناسَن و میدونن چه خطراتی براشون داره، ما نمیدونیم و نمیفهمیم چه خطری براشون داریم. مثل یک ببر هستیم که نمیدونیم بَبریم. در آینه ی دشمن خودمون رو گربه ای نا توان میبینیم.

اگر شما در سنگر، در مقابل دشمن خوابت ببرد، معنایش این نیست که دشمن هم خوابش برده؛ او ممکن است بیدار باشد؛ کما اینکه همین جور هم هست. هزاران نفر را میگذارند برای پیگیری مسائل گوناگون ایران؛ ما بایستی میلیون‌ها نفر آماده باشیم برای اینکه، هم دفاع کنیم،‌ هم ضربه بزنیم؛ ما هم باید متقابلاً به آنها حمله کنیم؛ چه تبلیغاتی و چه انواع و اقسام کارهایی که از دست یک ملّت انقلابی برمی‌آید. (1)

 

تاریخ نشون داده هر گروهی که از دشمن خودش غافل شده، ضربه سنگینی خورده. هرچند کاملا مسلح بوده باشه و عوامل قدرت بخشی هم رعایت کرده باشه.(2)

 

دشمن، دشمنش که ما باشیم رو خوب شناخته،

ما چقدر دشمنمون رو شناختیم؟

چقدر توانایی هاش رو میشناسیم.

توانایی نظامی که ظاهر قضیه است.

چقدر با قدرت نفوذش آشنا هستیم؟

امام حسین (ع) 54 سال شمسی عمر کرد اما هزار و سیصد و خورده ای ساله که زنده ست. ما به هر بهانه ای عزاداری امام حسین رو تعطیل کنیم، خودمونیم که میمیریم. امام حسین و مکتب ایشون تا ابد زنده خواهد بود برای اینکه تا آخر عمرمون از این نهضت بهره ببریم، باید پا به پا حرکت کنیم.

امام رضا (ع) فرمودن: هر گاه ماه محرم فرا مى‏رسید، پدرم (موسى بن‏ جعفر) دیگر خندان دیده نمى‏شد و غم و افسردگى بر او غلبه مى‏یافت تا آن که ده روز از محرم مى‏گذشت، روز دهم محرم که مى‏شد، آن روز، روز مصیبت و اندوه و گریه پدرم بود. (امالى صدوق، ص ۱۱۱)

شأن ما که هم ردیف شأن موسی بن جعفر(ع) نیست. موقعیتِ سیاسیِ جامعه هم مثل موقعیتِ سیاسی زمانِ ایشون نیست پس نباید تو خونه بشینیم و فقط ژست غم و افسردگی بگیریم. باید بر سینه و سر بزنیم. واجب تر از هر دعایی باید دسته جمعی شیون سر داد و هر سال و هر سال فاجعه ی عاشورا را به سوگ نشست.

خلاصه اینکه دعوا نداریم که. اینجا رو بخونید.

ولادت امام علی النقی الهادی هم مبارک همتون باشه

تیتر:  نامه ۶۲ :در نامه‏ هاى حضرت علی(ع) است به اهل مصر که با مالک اشتر فرستاد، زمانى که او را به حکومت مصر منصوب کرد....

(1)    ۳۹۸/۱۲/۰۴ بیانات رهبر انقلاب در ابتدای جلسه درس خارج فقه و تشکر از حضور ملت ایران در انتخابات

(2)     مقدمه کتاب دشمن شدید(دفتر دوم)جریان شناسی حق و باطل پس از پیامبر اسلام

نظرات  (۱۵)

۱۵ مرداد ۹۹ ، ۱۴:۴۸ عـلیـرضـ ـا

دمِ میرزا مهدی هم گرم. 

پاسخ:
من غلامم :)
۱۵ مرداد ۹۹ ، ۱۵:۰۰ رفیقِ نیمه راه

اصلا مهربون نبود :)

دعا کنید ماهایی که اول راهیم بتونیم بهتر بشناسیم و راه گذشتگان و درگذشتگان رو ادامه بدیم ^_^

پاسخ:
مهربون بودما...
انشالله

سلام میرزا خدا خیرتون بده چند روزه میخوام این پست صحرای آقای صنوبری رو بگذارم توی وب  که فراموش میکردم الان اومدم یه بخشی از خطبه قاصعه رو بگذارم و این پست رو هم  بهش اضافه کنم که دیدم شما گذاشتید خیلی خوشحال شدم

پاسخ:
سلام
شما هم نشر بدید. من تازه باهاشون آشنا شدم و موافقشونم

سلام

حاج آقا مسئلتن... من متوجه نشدم  فتوای شما دقیقا کدومش بود؟

بریم صحرا یا چی؟

پاسخ:
سلام:)
فتوا ندادم که.
آدم جلو شما به تِتِه پِتِه میفته.
شبیه این شده که عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد. سالیانِ ساله که عزاداری ها محدود شده به حسینیه های تنگ و چراغهای خاموش. خدا رو چه دیدید! بلکه این ویروس کرونا باعث شد، خلاقیت ها و ابتکارات گل کرد و طرح هایی قشنگ در شأن عزاداری ارباب، پدید اومد. اجالتاً با صحرا خیلی موافقم.

این حرفا چیه... :!

اما خداییش صحرا سخته! کی حال داره بره! بردن امکاناتم سخته...

اما با پارک سر کوچه مون بسی موافقم... یادتونه عکسشو گذاشته بودم اینستا، سر کوچه مون یک خونه‌ای مراسمش رو تو پارک گرفته بود و خداییشم مراسمشون عالی بود.

عراقی‌ها هم‌تو کوچه مراسم می گرفتن... تو کوچه هم خوبه!

پاسخ:
اصلا هرجایی که بشه مراسم عزاداری رو برپا کرد و بشه همزمان رضایت وزارت بهداشت هم رعایت کرد، جای خوبیه....
دیگه نهایتا دوتا موتور برق میخواد دیگه...
:) شامهای هیئت هم میشه خلاصه و مختصر کرد و یا حتا کلا حذفش کرد. امسال شکر خدا یه کم مسئولیت دارم برای عزاداری امام حسین و هیئتِ محله مون. شاید همین آخرین فرصتم باشه. نمیذارم به هدر بره.
البته شعار ثابتمون هم اینه که کرونا رو شکست خواهیم داد.

@ خانم نادم

میدونید این پست آقای صنوبری به عنوان یه پیشنهاد حالا صحرا رو معرفی کردند و دفاعیات خودشونم نوشتند منظور این نیست که بله بریم صحرا بیشتر این هست که توی این موقعیت هم فکری بشه پیشنهادات مختلف داده بشه چون هممون دلمون به این هست که یک جوری عزاداری رو نه فقط توی خونه و اینترنتی د اگه میشه با یه راهی که کمترین خطر و ضرر داشته باشه داشته باشه نمود  جمعی عزاداریمون هم باشه  شاید میون این پیشنهاد ها به ایده خوبی رسیده شد و یکی دیگه هم اینکه به اندازه یه پیشنهاد تلاش کردیم برای اینکه اینقدر راحت ه خونه نشینی محرم راضی نشیم بلکه بدونیم همه تلاشمون رو کردیم و به راهی نرسیدیم و صلاح توی این بود که مثلا خونه باشیم

پاسخ:
@ خانم نادم
۱۵ مرداد ۹۹ ، ۱۷:۴۸ گمـــــــشده :)

چی بگم والا

:|

پاسخ:
اسمش رو شوآف نذار و باور کن

سلام سبو جان

بله، دستشون درد نکنه، واقعا شکل برگزاری محرم غمی شده برامون ... خدا نکنه به مجازی ختم بشه!

ان شاء الله با شکوهتر از هر سال برگزار بشه و شیطنت بعضی‌ها!!! نتونه هیچ اثری بگذاره...

پاسخ:
آمین

شما موافق برگزاری مراسمات و تجمع هستین تو این شرایط؟

 

 

پاسخ:
ببین الان دقیقا میدونم از چه زاویه ای این سوال رو پرسیدی.
نه من هم مثل همه ی آدمای دیگه موافق شیوع بیماری و مرگ و میر مردم به خاطر کرونا نیستم. 
رهبر هم گفتند : «همه سوگواران حسینی، هیأت ها و مداحان موظف هستند به هرچه ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام می‌کند، عمل کنند.....در عزاداری‌ها معیار آن چیزی است که ستاد ملی کرونا اعلام می‌کند. بنده هر چه آنها لازم بدانند مراعات خواهم کرد. توصیه و تأکید من به همه عزاداران، هیات ها، منبری‌ها و مداحان نیز این است که ضوابط ستاد ملی مقابله با کرونا باید رعایت شود، چرا که اگر همین مقدار مراقبت و کنترل هم سست شود، فاجعه‌ای بزرگ پدید خواهد آمد.»
ما هم مطیع فرمایش ایشونیم. ولی فرمایش ایشون و هر چه که ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کنه؛ نه دشمنانِ ایران و اسلام. من و ما به سهم خودمون به اندازه ی ارادتمون به امام حسین(ع) پیشنهاد میدیم. به سهم خودمون راه حل میدیم. اما در نهایت امرْ امرِ رهبریه و ایشون هم سپردند به کارشناسیِ ستاد مبارزه با کرونا
۱۵ مرداد ۹۹ ، ۲۱:۴۳ گمـــــــشده :)

نمی تونم

خخخخخخ

حالا اگه بعد محرم آمار کرونا شدید بالا رفت وجهه ی محرم و امام حسین خدشه دار نمیشه؟

درسته که همه با اجرای پروتکلهای بهداشتی میخوان مراسم برگزار کنن ولی بین اونهمه جمعیت عملا  غیر ممکنه بخصوص توی دسته های عزاداری چند هزار نفری

پاسخ:
حامد جان! انجام‌ دادن‌ کاری‌ بر خلاف ‌ آنچه‌ باید انجام‌ بشه، چه‌ آن‌ را صحیح‌ بدونیم چه‌ ندونیم، جهله.  جهالت‌ هم به‌ معنای‌ انجام‌ دادن‌ ناآگاهانه‌ یک‌ عمله‌. یه عده میگن جهل نقطه مقابل علمه. یعنی بدون آگاهی از چیزی عملی رو انجام دادن. یه عده دیگه میگن جهل نقطه مقابل "حلم"ـه؛  یعنی صبوری. 
حالا اگر هر دو رو در کنار هم به کار ببریم میشه:  آدمهایی که آگاهی ندارن و عجولن و صبر ندارن، در واقع جاهل و درگیر جهالت هستن. 
حالا این آدمهای جاهل، همه جا حضور دارن. چه در مجالس عروسی ای که بعد از موج اول کرونا صورت گرفت؛ چه در مراسمات عزاداری امام حسین( هم در سالهای قبل و حتما هم در آینده) و حتی در لشکر پیامبر هم حضور داشتند. (البته حضور ذهن ندارم برات مثالش رو بزنم)
بهتر اینه که ما قبل از هرچیزی به آگاهی برسیم. 
اینکه چون سطح آگاهیِ اقل مردم و دوست داران و عزاداران امام حسین، انقدر پایینه که نمیدونن سلامتیشون هم، اندازه عزاداریهاشون مهمه، دلیل  بر حذف عزاداری میدانیِ امام حسین نمیشه.

من تو جواب سوال دوست قیلی هم عرض کردم ما؛ یعنی من و شما مطیع فرمان و دستوراتِ وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با کرونا هستیم چون رهبر اینطور دستور دادن. اگر بگن نباید، میگیم نباید. اما به سهم خودمون طرح میدیم. هرکس برای شهر و هیئت محله خودش ایده ای داره. ایده میده. ایده بدید.
و اما سوال من از شما که جوابی هم ندادید، مهم نیست:
آیا بعد از موج اول کرونا و برگزاری مراسمات، وجهه ی جشن ها و شادی های عروسی، خدشه دار شد؟ (خیر.) چون هنوز که هنوزه ملت در تدارک برگزاری مراسم هستند و انگار نه انگار که کرونایی هم وجود داره.
ببین دوست خوبم! مراسم حج امسال رو دیدید؟  حتما یه سرچ بفرمایید ببینید چقدر منظم و تر و تمیز بود. مدیریت شد.
 مداحان و بانی های هیئات هم میتونن مدیریت کنن. مثلا ملت یهو پا نشن قاطی بشن سینه بزنن. میتونن همونجایی که نشستند بدون جا بجا شدن عزاداریشون رو بکنن. لذتش رو ببرن. ثوابش رو ببرن. حالشون خوب بشه. پاشن برن خونشون. 
با هم تعارف که نداریم اگر شامی هم در کار نباشه، تمام عزادارانی که فقط برای شام یهو وارد مجس میشن هم، خود به خود حذف میشن. ولی تو مراسم عروسی، شما چه یخوای چه نخوای یه عده یهو جو گیر میشن و بدون اذن و با اذن، میریزن وسط و تو هم میلولن و ویروس داشته یا نداشته شون رو با هم تقسیم میکنن.
ما میتونیم مثل هر گردهمآیی های دیگه، هم ماسک توزیع کنیم و هم پد های کوچولوی الکل. این ارزشش از سیر کردن شکم عزاداران هم بالاتره..... شدنیه. عزاداری امام حسین با کسب رضایت خودشون شدنیه اگر زورِ جهل و جهالت، به آگاهی و صبوریِ مردم، نچربه/. (این نظر شخصیه منه و ممکنه هیچ ارزش علمی ای نداشته باشه) 

من توی عزاداری حسینیه اعظم زنجان بودم و خیل عڟیم جمعیت رو دیدم یه سرچ کنید میبینید اونجا بعد از مکه بزرگترین قربانگاه گوسفند نذری جهانه یعنی حتی بخوان هم نمیتونن پروتکل رو اجرا کنن در صورتیکه کل مراسم هم میدانی برگزار میشه و هیچ قسمتش داخل حسینیه نیست

شهرهای زیادی تو کشور داریم تو این شرایط هستن

پاسخ:
ما هم اینجا یه روستایی داریم که دقیقا مث همون جاییه که شما میفرمایید. 
انگار متوجه عرض بنده نشدید. وقتی میگیم با رعایت پروتکل های بهداشتی یعنی همین. یعنی برای همین تجمع های این چنینیه.  میشه گوسفندای قربونی رو داد به کشتارگاه ها....میشه....
ببینید!  اگر بخوایم بهونه بیاریم که عزاداری رو حذفش کنیم ، قطعا میتونیم حذفش کنیم. ولی عرض من اینه که بهونه پیدا کنیم که اینی که داره حذف میشه، حذف نشه....

حرف های زیادی زده شده به قول رهبری

عده ای از روحانیون مشهورم که گفتن واجب عزاداری، و هیچ چیزی نباید مانع برگزاری مراسمات باشه

ولی بنظرم درست ترین صحبت رو رهبری گفتن

همه ی ماها ی عشق خاص ب محرم داریم ولی خب همیشه شرایط یک جور نیست

بنظرم یک درصدم اگه متوجه شدیم امکان رعایت پروتکل ها نیست ،مراسم عزاداری نباید برگزار بشه

پاسخ:
کاملا با شما موافقم. وقتی یک درصد هم امکانش نباشه، خوب یعنی امکانش نیست دیگه

من نمیفهمم اگر شما برگزاری عزاداری رو یک اصل بایدی میدونید پس چرا دیگه میگید اگر فلانی بگه انجام بشه مام میگیم چشم اگر بگه نه!... این دوتا با هم تناقض داره . یا شما این کارو قبول داری یا نداری دیگه تبعیت چشم بسته یعنی چی؟ شما به فرض عزاداری رو قبول داری و میگی باید اتفاق بیفته حالا شخصی تصمیم گیرنده میگه نه، شمام میگی حالا که گفته شده نه پس چشم انجام نباید بشه؟! اینکه سستی در عقیده ست!

دوم اینکه میرزا بحث سر اینه که چرا همه جا رو محدود میکنن جز محرم؟ واقعا برای اینه که نهضت حسینی و عاشورایی پابرجا بمونه؟؟ اگر اینه چرا حرم امام رضا رو بستن؟ چرا احیا و ماه رمضون مراسم رو برگزار نکردن؟؟؟ آیا غیر اینه که از خود محرم هم استفاده میبرن جهت مشروعیت بخشی به خودشون؟!... کاری که چندساله داره با پیاده روی اربعین میشه و سیاسی شده عملا!... اینه که ناراحت کننده ست! وگرنه اصلا بحث سر برگزاری و برگزار نشدن نیست . بحث سر اینه چرا یدفعه محرم کرونا شکست داده شد؟!...

سوم اینکه واقعا من فکر نمیکنم جز دشمنان اصلی اسلام و ضد ائمه کسی از مردم عامی و عادی حتی من منتقد خواهان تعطیلی مراسم حسینی باشیم. اما بحث اینه آیا ایران در این چندماهه که حتی تازه ماسک و الکل در اختیار مردم قرار  داده و قبلش نبود، میتونه با حفظ پروتکل مراسم ها رو مدیریت کنه؟ نه نمیتونه چون مردم رو مثل گله گوسفند ول دادن توو خیابون و مترو و اتوبوس بی اینکه مدیریتی بشه بعد هی توپ رو انداختن توو زمین خود مردم که ماسک نمیزنن اینطور میشه!... خب طرف ماسکم زد ولی توو مترو توو دهن اون یکیه، این دیگه چه پروتکلیه؟ توو تمام ادارات دولتی کلی مشما کشیدن، ارباب رجوع راه نمیدن توو، نوبتی صدا میزنن و خود کارمندا در امنیت کامل بهداشتن ولی مردم ارباب رجوع به درک به جهنم‌ . بعدم خبرنگار با پرویی تمام میره میگه چرا فاصله رو رعایت نکردید؟ اونم توو پیاده روی یک متر در یک متر! حالا با همچین مدیریتی میشه مراسم رو مانند سالهای گذشته برگزار کرد و بهداشتم رعایت کرد؟ من فکر میکنم بحث اون عده ی منتقدم اصلا بحث بر سر برگزاری نیست بحث بر سر اینه ایا میشه مدیریت بگونه ای باشه که هم مراسم برگزار بشه هم تجمعات هرساله و همم کسی مریض نشه؟؟!!!

 

پاسخ:
ببینید من ادعایی بر چیزی ندارم که بخواد بین این ادعا و آن ادعام تنقاضی دیده بشه. من نظرم رو میگم و سعی میکنم به سهم خودم نقشی داشته باشه در این مُهم.
بیایم اصلا کاری به غلط یا درست بودن فرهنگ و روش زیارت کردن هم نداشته باشیم. ولی وقتی میبینیم مردم عاشقانه و صد البته چشم و گوش بسته هجوم میبرن سمت ضریح امام رضا(ع) و بدون اینکه به این فکر کنن که اون لابلای جمعیت کودکی در حال له شدن و هلاک شدنه، پیرزنی دست و پا میزنه که نفس بکشه و معلول جسمی ای ناتوان از فرار از این مهلکه ست، صد البته که در چنین مواقعی باید درب حرم رو ببندن. شاید در میون تمام زائران امام رضا(ع) همه ی ما ایرانی ها متعجب به این وضع هولناکِ زیارت، کنار بایستیم و تماشا کنیم، اما بالاخره امام رضا درمیان اقوام مختلف کشورهای دیگه هم مریدانی داره و مریدانش هم هر یک با آداب و رسوم های خاص و فرهتگ های غلط و یا درستِ زیارت های مختلف، وارد میشن  که در مجموع شکل و شمایلی به خودش میگیره که در وضعیت کرونایی امروز، بسیار خطرناکه و نتیجه این میشه که تعطیل باشه، بهتره.
اما در عزاداری امام حسین، اینچنین نیست. یک محله نیست و یک کشور و چند کشور همسایه و اون همه آدم عزادار. بلکه هر محله ای به فراخور تعداد عزادارهاش حسینیه و تکیه داره... تنها یک چیز این وسط میمونه که باید رعایت بشه، بهداشت و فاصله ی تعیین شده. همین خیلی ساده ست. رعایت بهداشت و فاصله تعیین شده.
عزادار اگر عزاردار واقعی باشه و به فرهنگ عزاداری امام حسین و پا برجا موندنش اهمیت بده، به این دو نکته هم اهمیت میده. رعایت بهداشت و فاصله ی تعیین شده. اما اگر عزادار، عزادار نباشه و مثل همه ی اون آدمهای اغتشاشگری که شناخته شدن و فقط به قصد بد چهره کردن عزاداری امام حسین حضور داشته  باشن و بریزن وسط و شلوغ کاری کنن، بله. حق با شماست و کلا باید عزاداری رو بوسید و گذاشت کنار 
چون مسئولین مربوطه هنوز عرضه ی دفع و کنترل این جور عزادار نماها(بر وزن تماشاگر نماها) رو ندارن.
و اما حکم رهبر. من چه موافق رهبر و چه مخالف رهبر باشم، در هر حال ایشون رهبر و ولی امر مسلمین هستن. وقتی مراجع تقلید و بزرگان شیعه و شریعت ما ایشون رو ولی امر مسلمین در زمان غیبت صاجب الزمان (عج) تعالی میدونن، بنده هم به تبعیتِ لااقل مرجع تقلید خودم باید ایشون رو رهبر و ولی امر مسلمین در زمان غیبت امام زمان(عج) بدونم. و وقتی رهبر بدونم، پس باید مطیعش هم باشم هرچند امری هم بکنند که بر خلافِ عقیده ی شخصیِ منِ حقیر باشه. میتونید درک کنید چی میگم؟
خلاصه بگم: عزاداری امام حسین میتونه برگزار بشه اگر همه ی عزاداران، چه واقعی و چه غیر واقعی، رعایت بهداشت رو بکنن/ حالا میشه سینه نزد و عرق نریخت و ذرات عرق رو پخش و پلا نکرد. میشه نشست و روضه خوند و سوگواری کرد. میشه. اگر بخوایم میشه. اگر نخوایم هم میشه که نشه. اگر بخوایم کرونا رو بهونه کنیم، خدا هم نمیتونه متقاعدمون کنه که برگزارش کنیم.
۱۸ مرداد ۹۹ ، ۰۹:۵۰ محسن رحمانی

غدیر، اَتا کَلِمِه نیّه، اَتا بِرْکِه نیّه؛ اَتا دریا هَسْته؛ رمزی هَسْته بین خِدا و انسان.
روز اکمال دین و عید ولایت امیرْالمؤمنین(ع) مِوارک باشه..

عید غدیر رِ خِدْمِت شِما تبریک گِمِه،ان شاالله روزی زیارِت حَرِم امام علی(ع) شِمِه قِسْمِت بَوِّه

سلام علیکم

پاسخ:
سلام امه برارِ جان. انشالله شمه قسمت بوّه. خَله خِشحال بَیمه اَتا هم مَـلّی خِدنمایی هکرده.
شِمه عید موارک باوه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">