یک مُشت حرفهای "خُب. که‌چی؟" گونه!!!

یک مهدی فعله‌گریِ معمولی و از رده خارج

یک مُشت حرفهای "خُب. که‌چی؟" گونه!!!

یک مهدی فعله‌گریِ معمولی و از رده خارج

یک مُشت حرفهای "خُب. که‌چی؟"  گونه!!!
طبقه بندی موضوعی

قشنگ معلوم بود ادا در می‌آورند...

شنبه, ۱۰ فروردين ۱۳۹۸، ۱۱:۱۴ ق.ظ

یه جا هم رفته بودیم عروسی که اینگونه بودند.

من کلا بیکار بودم صرفا به این جهت تو مراسم حضور داشتم که همسر تنها نباشه و یا اگر کاری چیزی داشت بتونم رفع و رجوعش کنم.

تماس گرفت و دستور داد برم تو محوطه.

-جانم!

+اینا نمیذارن فیلم بگیرم. میگن ما دوست نداریم. میگن نگیر. وقتی میگم خوب خودتونو بپوشونین من  که نمیتونم به خاطر شما  از مراسم این خانم فیلم نگیرم، شاکی میشن. الان یه خانمه هم اومده مولودی‌خونه میگه نگیر. 

گفتم خوب از هرکسی که دوست نداره نباید بگیری. مراسمشون خلوته و باید مراقب باشی، از اون آدمهایی که معذبن فیلم نگیری. گفتم نشه یه جوری که خانمها به جای اینکه بهشون خوش بگذره همش مواظب این باشن که تو سرِ دوربینو بچرخونی سمتشون. از مولودی خون هم  نباید بگیری دیگه.

گفت: نه من ازش فیلم نمیگرفتم که. میگه اصلا نگیر. صدام ضبط میشه دوست ندارم یه آقا بشنوه.

یه کم مکث کردم و گفتم مگه همین خانمی نیست که الان داره میخونه؟ 

گفت آره.

گفتم برو بهش بگو تا دمِ درِ نگهبانی آقایون با ریتم مولودیش دارن بشکن میزنن.بهش گفت. ولی تا آخرِ مراسم ما اصلا متوجه پایین اومدن وولوم صدای خانم نشدیم. تازه آخرا داغ شده بود چه چه هم میزد. 


همسر میگفت برادر زاده ی عروس که هفت سالش بود، وسط سالن میدوید و خانمهایی که بلند میشدن و با نوای دف، دست میزدند و یه قرِ کوچولو میدادنو می‌نِشوند و میگفت نکنید امام زمان از دستتون عصبانی میشه.
همسر میگفت: خواهر داماد هم دقیقا همین کارو میکرد. فقط نمیگفت امام زمان ناراحت یا عصبانی میشه. تشر میرفت. انگار نه انگار که خودشون مهموناشونو دعوت کرده بودن.
همسر میگفت من فکر میکردم خانوادشون از خانواده روحانیون، شهدا یا مثلا از این دولتیا و نظامی‌ای چیزی باشه اما نه، نبود

شب مجبور شدیم با ماشین عروس به سمت خونشون بریم. عروس صدای ضبط ماشینو بلند کرده بود و تو ماشین خودشو میلرزوند و با یه دست  هم دسته گُلِشو داده بیرون و جیغ میکشید. (نمیدونم شاید فکر میکرده قربونش برم امام زمان هنوز تو سالن ، بخش زنونه نشسته و  نتونسته بیاد بیرون)

 رسیدیم خونه‌ی پدر داماد که یه گوسفندی قربونی کنن. دوماد پیاده شد و درِ ماشینو باز کرد اما عروس پیاده نشد. چرا؟ چون یه ماشین که متعلق به داییِ پیرِ دوماد بود موزیک محلی گذاشته بود و صداشو بلند کرده بود و خودش هم داشت میرقصید. 
عروس هم زار میزد که بگید اون آقا (زار میزدا) گناه نکنه نمیخوام دامن بزنم به گناهش. بگید نرقصه. بگید خاموش کنه. 
من با حیرت نگاه میکردم که یهو بابای دوماد از راه رسید و درِ ماشینو بست و سرشو کرد تو ماشینو گفت: نیم ساعته این همه ملتو ساعت یک نصفه شب اسیر کردی. یا پیاده شو یا گمشو برو خونه ی بابات.
خواهر بزرگه دوماد هم که بعدا فهمیدیم همه ی این افراط و تفریط ها از گور اون بلند میشه، اومد به باباش تشر رفت اما یه سیلی خورد و جشن، با قهر و دلخوری و دعوا تموم شد.

مدام دارم فکر میکنم به اینکه خواهر دوماد با این وضعیت، چطور تونسته بود بعد از ظهری با اون وضعیت بیاد تو باغ تا ازش عکس بگیرم. یا حتی عروس. 

قشنگ معلوم بود دارن ادا در میارن. ولی چراشو فقط خود عروس میدونست و خواهرِ بزرگِ دوماد
ببخشید که مطلب قبلی بدون جواب موند. انقدر لطف داشتید به من و لعنتم کردید که دستم به کیبورد نمیرفت از دردِ بسیار :D
موافقین ۶ مخالفین ۰ ۹۸/۰۱/۱۰
میرزا مهدی

افراط-تفریط

شغل_من

نظرات  (۲۷)

خب اینا عروسی گرفتن و فیلمبردار دعوت کردنشون واسه چی بود، مریض بودن؟ آقا دور از جونتون، ما که جسارت نکردیم. 
پاسخ:
کلا برای دو شبِ حنابندان و عروسی، فقط بیست و سه دقیقه فیلم گرفته. :))
احتمالا هزینه فیلمبرداریو نگیریمو یه چیزی فقط به عنوان اُجرت همسر ازشون بگیرم. (یه همچین آدمای خوبی هستیم ما )
گیر کردن بین سنت و مدرنیته! 
می خوان همه چی رو با هم داشته باشن. ترکیبی از اعتقادات ابتدای ظهور اسلام و رقص سالسا مثلاً!

ولی چه بی هوا و ترسناکن آدمایی که می رید عروسی هاشون! اینجا ملت همه کاری می کنن مبادا دعوا و درگیری و بحثی پیش بیاد توی مراسم عروسی یا عزا و ... اصل اساسی زندگی ملت آبروشون هست!
پاسخ:
اینجا من زیاد دیدم. داماد داشتیم آخر شب موقع(به اصطلاح) عروس کِشون، وسط اتوبان ترمز زده پیاده شده با ماشین پشت سریش دست به یقه شده.
یا مثلا دوماد داشتیم از بس خورده بوده از وسط مراسمش به بعد، نبوده. جمعش کرده بودند و برده بودند.
الان حضور ذهن ندارم ولی فکر کنم زیاد از این موراد داشتیم
جانا سخن از زبان ما می گویی 
یعنی واقعا بابای داماد یه همچی آدم بی اعصابی بوده؟ :) 
به عروس می گفتین وات دفاز؟ :))) البته وقتی تو ماشین داشت خودشو می لرزوند رو میگم :)))
پاسخ:
:)) صدام به صداش نمیرسید واِلا میگفتم
خواهرم دوسالی مستاجر طبقه‌ی بالای یه حسینیه بودن بعد خانوم‌هایی که می‌اومدن پایین برای مداحی مراسم‌ها با صدای بلند دعا و ملودی و قرآن و ... میخوندن، یه بار گفتم اینجوری که خوب نیست بهشون بگید که ما( شوهر خواهرم) میشنوه، خواهرم گفت ما بارها گفتیم ولی اهمیت نمیدن،اصلا انگار براشون فرق نمیکنه! من هیچ وقت نفهمیدم فرق اینا با هایده و مهستی مثلا چیه؟!
پاسخ:
البته همشون اینطور نیستنا. ولی خوب یه عده هستن که مثلا تو یه اتاق دوازده متری یه باند و آمپلی فایری با خودشون میبرن که انگار دارن یه هیئتو ساپورت میکنن. قطعا اینطور نیست که یه آقا با صدای نخراشیده و نتراشیده ی ایشون بخواد حالی به حولی بشه و عنان از کف بده، ولی خوب مغایرت داره با آنچه که ادعا میکنن. فرقشون هم با مهستی و هایده، صداشونه خواهر من....:D
۱۰ فروردين ۹۸ ، ۱۲:۰۱ امید شمس آذر
جامعۀ اسلامی در بستر تمدّن غربی. خدا به دادمون برسه.
پاسخ:
اینها نه نماینده ی جامعه  اسلامی هستن و نه اضاعه دهنده ی تمدن غرب
ماهم از این عروسیا رفتیم:)بلکل مخالف این قضیه ام!
بیچاره امام زمان.....
پاسخ:
بیچاره خودشون. چرا امام زمان؟
ببینید بعضی مراسم ها هم هست که خانمها تو سالن حضور دارن در حالیکه صدای نفس کشیدنشون هم نمیاد. اما وقتی میان بیرون همه پر شور و حظ برده و کیف کرده و سرخوش و خندان. نه کسی میفهمه اون تو چه خبر بوده و نه کسی جرات میکنه که بخواد بفهمه. اینها اوج اعتقادات و ملاحظه کردنها و رعایت کردنهای مسائل و شرعیاتن. با کسی هم کاری ندارن. تو و بیرونشون هم یکیه. ولی این موردِ من، نوبر بود:))
بعضی ادمهارو نمیشه فهمید واقعا
با این مراسم ها مشکل داری
نیا عزیز من
لطفا حضور نداشته باش تا نه به خودت عذاب بدی نه به بقیه

ما هم یه عروسی رفتیم که خود عروس با هزینه خودش برای قسمت خانم ها دی جی خانم گرفته بود که مشکل هماهنگی موزیک پیش نیاد
یکم از مراسم گذشته بود که با تشر مادر بزرگ داماد مواجه شدن
عروسش ( که میشد زن عموی دوماد ) به علت پخش اهنگ توی مراسم مونده بود توی پارکینگ و بالا نمیومد.
کل مراسم تعطیل شد و اهنپ قطع شد . شد ساده تر از یه مهمونی دورهمی تا ایشون تشریف اوردن داخل مراسم. :/

خوب خواهر من شما که نمیخوای توی جایی باشی که موسیقی پخش میشه لطف کن یا اخر مراسم فقط برای شام بیا یا نیا
کل مراسم عروسی بد بخت خراب شد.
چقدرم پول دی جی خانم داده بود مثلا

پاسخ:
آره اینجوری هم داریم.
 خوب وقتی تو یه کشورِ دینی زندگی میکنی و اعتقاداتمون بر مبنای رعایت شئونات اسلامیه، این مسائل نباید جای تعجب داشته باشه. 
ولی وقتی دورنگیو و ادا درآوردنو میبینی، دیگه نمیتونی سکوت کنی و یکی میشی مثل پدر محترم این عروس که میاد میگه یا بیا بیرون یا گمشو خونه ی بابات
سلام 
نمی بخشیم :)))


حتی بعضی ها هستند با پوشش کاملا اسلامی میرن وسط مجلس جلوی  دوماد و آقایون میرقصن بعد رو به دوربین میگن لطفا 
از ما فیلم نگیرین نمیخوایم فیلمم رو نامحرم ببینه :|:))))))))))))))


پاسخ:
:)))) آره این مدل هعم داریم. خانمه(استغفرالله) :))))) لخت و عور تنگ غروب میاد وسط ده تا آقا میرقصه، تا از دور میبینه بابا یا داداشش دارن میان، روسری سش میکنه و با همون پوشش نیمه عریان، با حجابِ مو، بین همون ده تا آقا به رقصش ادامه میده. دیدم که میگما.
بعدش تو نبخش. به دَرَک :)))
منظورم از بیچاره این بود که هرکاری میکنیم اسمش و یدک میکشیم
انقدر جمله دل امام زمان و شکستی از بعضی مذهبی نماها شنیدم که یه زمانی فکر میکردم قاتل امام زمان یاخودم خواهم بود یا قطعا از نسل من خواهد بود...

پاسخ:
:D الان متوجه شدم منظورتو. 
۱۰ فروردين ۹۸ ، ۱۲:۲۳ شارمین امیریان
دارم فکر میکنم چقدر شغل جالبی دارید شما. با آدمها و فرهنگها و رسم و رسومات و اتفاقهای مختلف و متفاوت و جالبی رو به رو میشین و البته شرح صدرتون هم خیلی خیلی زیاد میشه!

به نظر من شب عروسی هر کسی باید اون طوری باشه که خودش دوست داره و هر کسی دوست نداره اون شیوه رو نره و عروس و داماد هم بپذیرن که اگر بخوان عروسی رو به شیوه مورد نظر خودشون بگیرن، ممکنه حضور بعضی از نزدیکانشون رو در عروسی از دست بدن! 

ولی مهم تر از همه اینها اینه که خود عروس و دوماد تکلیفشون با خودشون و امام زمان روشن باشه! بالاخره مهمه امام زمان ناراحت بشه یا مهم نیست؟! همیشه مهمه یا فقط وقتی خودشون صلاح می دونن؟! اصلا می دونن دقیقا چی امام زمان رو ناراحت می کنه یا خودشون در این مورد تصمیم می گیرن؟!
پاسخ:
این دست از آدمهایی که من درموردشون نوشتم(فقط این دست از آدمها) از  امام زمان فقط اسمشو بلدند. چرا یه بچه ی هفت ساله باید دور سالن بچرخه و آدم بزرگا رو از حضور امام زمان بترسونه؟ اصلا امام زمان تو مراسم زنونه چی کار میکرده؟
حرف درمورد این مسئله زیاده. یه جایی میخوندم یه حدیثی -که نمیدونم واقعی بود یا نه- از یکی از امامان، که فرموده بودند در جشن ازدواج حتی زنها در مقابل زنها هم نرقصند. مردها در مقابل مردها هم نرقصند. خوب اگر اینطوره، بهتر نبود تو اون حدیث رک و پوست کنده میفرمودند، رقص حرام است و بس؟ 
حالا یه دوستی داریم که خیلی مطلع هستند. ایشون شاید حرفهایی داشته باشن که به درد همه ی ما بخوره. فعلا که نخوندند اینجا رو
این ماجرا یک مدل کوچیک از سبک مدیریت در کشوره
هر کسی به دنبال پیاده کردن نظرات خودشه، از برادرزاده هفت ساله عروس گرفته تا دایی پیر دوماد!
پاسخ:
مرسی به این نگاهتون. خیلی ممنون. :) کیف داد نظرتون
دوستم میگفت برادر زادم عاشق یه دختره ای شده دختره خیلی جلفه اصلا چادری نبود متعجب شدم چطور برادرزاده مذهبیم عاشق این شده،لازم به ذکره دوستم خودش اعتقادی به حجاب نداره:))ولی جلف نیست و به شدت هم به هر پوششی و عقیده ای احترام میزاره
خلاصه میگفت رفتیم دیدم دختره چادریه،چقدرم خفن:|بعد انقدر مادره ازین دخترش تعریف کرده:|میگفت برداشته گفته من دخترم یه طرف کتاباشه یه طرف سجادش:|||||دخترم فقط دماغش بیرون بوده:|میگفت میخواستم بگم بیچاره این تحفتو من که میشناسم:|

بعد جالبه اینم بگم یه دختره ای تو دانشگاه هست از عمل گرفته تا پوشش له ها از داغون گذشته،سایه چشمم میزنه،ولی پاشو میزاره تو دانشگاه با همون تیپشا مقنعه میکشه جلو چادر میپوشه:|
پاسخ:
امام صادق می فرماد هر  عمل نیکی مورد پسند خداست به جز عملی که از روی ریا باشه
ودر کل میدونید به قول همون دوستم،
تو دانشگاه دیدم دوتا دختر ساده ترم اولی بایه پسره دوست شدن و شماره دادن کنار ما.
میگفتم ادم ناراحت میشه ازین همه چندرنگی
گفت سمیرا اینا ظاهرا نفرت انگیزن ولی واقعا ترحم انگیزن،آدمایین که لذت ندارن،دل و قلبشون یکی نیست،به زور یه حجابی یدک میکشن و نمیخوانش ازونور میخوان جوری که درونشون هست باشن ولی ترس دارن و نمیتونن بروزش بدن،عاقبتش میشه این

ائن عروسم همینه،درونش این نیست،ولی شحاعت بروز خود واقعیشم نداره
پاسخ:
با این کامنتت حس کردم طرف یه چیزی بوده شبیه بعضی از آدمهای دنیای مجازی.
عجب!!
تو بعضی مشاغل با پدیده هایی روبرو میشیم که از تعجب شاخ در میاریم!!!
پاسخ:
من به فدای شاخت:D
خب منم نگفتم همه، تو هر قشری خوب و بد هست :)
یعنی الان با مهستی و هایده مردها حالی به حولی میشن؟:|
نکته‌ی ظریفی بود، صداشون :)))
پاسخ:
آره من هایده گوش میدم حالی به حولی میشم. کیه که نشه؟ هایده خیلی خوبه. صداش البته. :D
یه :/ برای اینکه شما چرا از خانم نامحرم عکس و فیلم میگیرین؟
یه :/ هم برای متن!
پاسخ:
یه :/ 
"یا مثلا دوماد داشتیم از بس خورده بوده از وسط مراسمش به بعد، نبوده. جمعش کرده بودند و برده بودند."


اینجا مرسوم هست خانواده هایی که اهل مشروب و اینا هستن، بعد از عروسی یه باغ از رفقا یا فامیل جور می کنن و میرن اونجا بزن و برقص و مشروب. یعنی وسط مراسم اصلاً چنین چیزی پیدا نمیشه که دوماد بخاطرش غیب بشه:))
پاسخ:
عه. اینجا اگه نباشه اصلا  مراسم برگزار نمیشه. مخصوصا دوستای دوماد بفهمن خبری نیست، اصلا نمیرن به اون مجلس
هفت ساله بودم یکی از همین دست آدما توی کوچه منو دید که روسری نداشتم و گفت برو به مامانت بگو حیف اسم کوثر ، برن اسمتو بذارن میترا... 
من :||||||
پاسخ:
:)) :|
به ادا درآوردن یا واقعی بودنش کاری ندارم!
چقدر محترم بودن!!
این چه طرز صحبت پدر شوهر با عروسه!! اونم شب عروسی!!
پاسخ:
سلام علیکم سال نوی شما مبارک.
آره واقعا محترم بودن ولی پدر شوهره تو دوشب مراسم دیگه رسیده بود به دماغش(همون رسیده بود به اینجاشه) 
اون لحظه هم قاطی کرد دیگه
سلام عیدتون مبارک :)
پاسخ:
علیک سلام
به خاطر کامنت بعدی هم بگم حضور در مجلس شراب کلا حرامه. چه بخوری چه نخوری!
اینم یه :/ اضافه!
پاسخ:
و یه :/ دیگه برای اینکه متاسفم از اینکه نمیتونم شغلمو عوض کنم. آره یه سری احکامو بلدیم. بازم یه  :/
یعنی کشته مرده ی اعتقادات اون مولودی خون ام! :))
پاسخ:
:D
آره منم متاسفم :دی
پاسخ:
شما بیا بزن سر ما رو بشکن. :D

وآی وآیی وآیییییییی....

خیلیییییییی خوب بود این داداش .. 
دمت گرم.....  یعنی منفجر شده بودم کف زمین😂😂
پاسخ:
:D نوش جون
ولی دم بابای دوماد گرم.... کاش یه چکم میخوابوند تو گوش عروسه. آباد کرده پسرش با این تحفه آوردنش😂😂😂

پاسخ:
:)) یه کم دیگه عروسه سخت ترش میکرد، حتما میزد.
شما چرا آدرس نمیذاری؟
آدرس ندارم آخه🙁کارتن خوابم تو نت😞
پاسخ:
اینجا رو خونه ی خودت بدون پس.
دم شوما گرم🙂 خیلی مخلصیم🤠
پاسخ:
:)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی