یک مُشت حرفهای "خُب. که‌چی؟" گونه!!!

یک مهدی فعله‌گریِ معمولی و از رده خارج

یک مُشت حرفهای "خُب. که‌چی؟" گونه!!!

یک مهدی فعله‌گریِ معمولی و از رده خارج

یک مُشت حرفهای "خُب. که‌چی؟"  گونه!!!
طبقه بندی موضوعی

صدف کوثر{مادر امت} 1

پنجشنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۴۴ ق.ظ

یامبر(ص) سال‌ها پس از رحلت خدیجه(س) به یاد او بود و بی‌نظیر بودنش را مطرح می‌نمود. هنگامی که عایشه به پیامبر(ص) گفت "خدیجه(س) بیش از همسری مسن برای تو نبود"، پیامبر بسیار ناراحت شد و با ردّ این سخن گفت: «خداوند هیچ‌گاه برایم همسری بهتر از او جایگزین نکرد، او مرا تصدیق نمود هنگامی که هیچ‌کس مرا تصدیق نکرد، یاری‌ام کرد در زمانی که هیچ‌کس مرا یاری نکرد، از مالش در اختیارم قرار داد، زمانی که همه، مالشان را از من دریغ کردند.»

ابن عبدالبر، الاستیعاب، ۱۴۱۲ق، ج۴، ص۱۸۲۴.


موافقین ۱۳ مخالفین ۰ ۹۸/۰۲/۲۶
میرزا مهدی

تسلیت

حضرت خدیجه (س)

نظرات  (۱۶)

مادرِ مادر...
پاسخ:
مادرِ مادر
فقط بگین صدف کوثر اصطلاح خودتونه؟ 


گاهی با خودم فکر می کنم مرتبه ی کی در دنیای آدمی بالاتره؟ زنی که خودش خودشو پرورش داد و بالا کشید یا حداقل فرصت رو چسبید؟ یا دخترش که در دامان دین بزرگ شد و پیش فرض خدا هم این بود که قراره مادر ائمه باشه و برترین زنان کل عالم (شرمنده ولی واقعا نمی دونم چرا این عنوان رو ایشون داره؟) 
پاسخ:
عده ای میگن برترین زنان عالم آسیه و مریم و خدیجه و فاطمه (سلام الله علیها) هستند. یه عده هم میگن نه. فقط حضرت فاطمه هستند.
علامه طباطبایی فرمودند: مگر نمیشود چهار نفر از زنان، برترینِ زنان باشند و یکی از آنها برتر از بقیه؟

+صدفِ کوثر اسم همایشی ود که سال 95 تو قُم به مناسبت بزرگداشت حضرت خدیجه برگزار شد. از اونجا اومد تو ذهنم و نوشتم
یه عده هم میگن: چرا ادا در میاری؟ از یه طرف میای بد و بیراه میگی به دین و روحانیون و مذهب و اسلام، از یه ور هم میای پیام تسلیت ائمه و معصومینو میدی؟
پاسخ:
من میگم: در کدام جای این وبلاگ من بد و بیراه به دین و روحانیت و مذهب و اسلام گفتم؟
شاید فشار وضعیت مسخره ی اقتصادی باعث بشه با زبان قاصرم دوتا لیچار بارِ حسن روحانی و کابینه ش بکنم اما غلط بکنم به لباس ایشون و و دلیلِ لباس ایشون و دین ایشون و مذهب ایشون اهانتی بکنم.
(به خاطر شما گزینه ی ناشناسو فعال میکنم تا بتونید حرفتونو بزنید. چرا خارج از بیان، پیام میدی؟)
چه زن خوبی بود(^o^)

پاسخ:
بلی همینطور است
این برام سواله 
لطفا کسی نگه من کافرم 
الان ما می دونیم چرا خانمها آسیه و خدیجه و مریم والامقامند 
اما واقعا میگم در زندگی حضرت فاطمه چی بوده؟ چه چالشی بوده جز اینکه از مقام شوهرش دفاع کرده که بگن برترین در تمام زمان ها؟ 
پاسخ:
من واقعا نمیتونم و بلد نیستم جوابی به شما بدم ولی دعوتتون میکنم این لینک هم مطالعه کنید.
البته یک نفر اینجا هستند که قطعا میتونن جوابی برای شما داشته باشند که اگر خودشون دوست داشته باشن، جواب سوالتونو میدن
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام
عرض تسلیت خدمت شما

* *** *** ********* ********* ** ** **** *** ** ****** ***** ** **** ****** ******* **** ***** ** *** **** ***** ***** ***
پاسخ:
علیک سلام
بر شما هم
چه الگوی خوبی برای ما خانم ها! 
پاسخ:
بله بله:)
@ پاییز 
از شخصیت فاطمه  سخن گفتن بسیار دشوار است. فاطمه یک "زن" بود، آنچنان که اسلام می خواهد که زن باشد.
تصویر سیمای او را پیامبر خود رسم کرده بود و او را در کوره های سختی و فقر و مبارزه و آموزش های عمیق و شگفت انسانی خویش پرورده و ناب ساخته بود.
وی در همه ابعاد گوناگون " زن بودن" نمونه شده بود ‌.
مظهر یک "دختر" در برابر پدرش.
مظهر یک "همسر" در برابر شویش (شوهرش).
مظهر یک "مادر" در برابر فرزندانش .
مظهر یک "زن مبارز و مسئول " ، در برابر زمانش و سرنوشت جامعه اش.

وی خود یک " امام " است. یعنی یک نمونه مثالی ، یک تیپ ایده آل برای زن ، یک اسوه ، یک شاهد برای هر زنی که می خواهد 
"شدن خویش " را خود انتخاب کند.
او با طفولیت شگفتش ، با مبارزه مدامش در دو جبهه ی خارجی و داخلی ، در خانه پدرش ، خانه همسرش ، در جامعه اش ،
در اندیشه و رفتار و زندگیش ، " چگونه بودن " را به زن پاسخ می داد .
نمیدانم چه بگویم ؟ بسیار گفتم و بسیار ناگفته ماند.
در میان همه جلوه های خیرکننده ی روح بزرگ فاطمه ، آنچه بیش از همه برای من شگفت انگیز است این است که 
فاطمه همسفر و همگام و هم پرواز روح عظیم علی است.
او در کنار علی تنها یک همسر نبود ، که علی پس از او همسرانی دیگر نیز داشت علی در او به دیده یک دوست ، یک آشنای دردها
و آرمان های بزرگش می نگریست و انیس خلوت بیکرانه و اسرار آمیزش و همدم تنهائی هایش .
این است که علی هم او را به گونه  دیگری می نگرد و هم فرزندان او را.

نمیدانم از او چه بگویم؟ چگونه بگویم ؟
خواستم بگویم که:  
فاطمه دختر خدیجه بزرگ است.
دیدم که فاطمه نیست.
خواستم بگویم که :
فاطمه دختر محمد (ص) است.
دیدم که فاطمه نیست.
خواستم بگویم که :
فاطمه همسر علی است.
دیدم که فاطمه نیست .
خواستم بگویم که :
 فاطمه مادر حسنین است .
دیدم که فاطمه نیست.
خواستم بگویم که :
فاطمه مادر زینب است.
باز دیدم که فاطمه نیست .
نه، اینها همه هست و این همه فاطمه نیست.
فاطمه ، فاطمه است.



منبع :

فاطمه ، فاطمه است 
از دکتر علی شریعتی 
پاسخ:
سلام 
@پاییز
میدونید میدلقب مادر امّت برای حضرت خدیجه از کجا اومده؟!

امسال خیلی دارن روش مانور میدن. سال های قبل اینطوری نبود!!!

لینک رو خوندم 
پاسخ ناشناس (آقا/خانم) رو هم خوندم که فقط توصیف ادبی برام داشت 
دلیل 
دلیل اینکه حضرت فاطمه سروره و نه مثلا حضرت زینب چیه؟ 
@محمد قاضی
در قرآن اومده همسران پیامبر مادران مومنین هستند.
و چون اهل تسنن رو این موضوع مانور زیادی میدن و مثلا عایشه رو مدام ام المومنین خطاب میکنند و شیعه رو برای عدم به کار بردن این نام برای عایشه یا سایر همسران پیامبر نکوهش میکنند حالا شیعیان هم خاص بودن خدیجه سلام الله علیها در نظر پیامبر رو بولد کردن که بگن خدیجه سلام الله علیها مادر اصلی هستند و این حرفا.
ناشناس عزیز 

طبق نص قرآن همه زنان پیامبر ام المونین هستن، یعنی مادر مومنین، و نکته جالبی که باید بدونین همین زنان، اهل بیت پیامبر معرفی شدن.

در قرآن همه زنان پیامبر متمایز شدن، و فقط حضرت مریم سلام الله علیها ن که منتخب شدن و حرفی از زنه دیگه زده نشده

ولی موضوع اینه که همون طور که نباید به مقام ام المومنین عایشه بی احترامی کرد و براشون باید جایگاه قائل بود همونطور هم  باید مقام حضرت خدیجه رو پاس داشت، و اساسا پاسداشت مهاجرین و انصار و صحابه پیامبر جزو شعائر خداونده که متاسفانه علمای شیعه گزینشی و متفرقانه باهاش برخورد میکنن


سلام
چه بحث های جالبی راه افتاده تو این کامنت ها....
که هر کدومش یه تاریخ رو باید مرور کنی براش!
اما جناب یک مرد! که ظاهرا نظر اهل سنت رو قبول دارن، از همه جالب تر صحبت کردن!!!
یکی از شگفتی های نظر اهل سنت همینه که همه ی صحابه! همه ی همه ی صحابه رو با هم قبول دارند.
مثلا معتقدن هم باید معاویه رو گرامی داشت، هم علی علیه السلام رو!
هم طلحه و زبیر رو سلام داد ، هم علی علیه السلام رو !
هم شمر و یزید و عمر بن سعد رو ، و هم امام حسین علیه السلام رو....
خودتون قضاوت کنید دیگه! میشه امثال این دو گانه ها، هر دو بر حق باشند؟!  چطور چنین تناقضی رو میشه بذیرفت؟! بعد میان میگن شیعه گزینشی و متفرقانه با اصحاب برخورد می کنه!!!!!!

در مورد واژه ی ام المومنین، تا جایی که من از اهل سنت دیدم و شنیدم، وقتی بیانش می کنند، فقط و فقط  منظور عایشه است! چرا؟!!! تاریخ بخونید...
به یاد ندارم جز در مباحثه ها ( اونم از رو ناچاری)، جایی منظورشون از این کلمه دیگر همسران آقا رسول الله صلی الله علیه و آله باشه، خصوصا حضرت خدیجه سلام الله علیها. باز چرا؟!!! باز برید تاریخ بخونید تا بدانید...

و نمی دونم این که همین زنان رو اهل بیت می دونند از کجا بیدا کردین؟! و البته اینکه قرآن زنان بیامبر اکرم صلی الله علیه و آله  را ام المومنین نامیدند درسته، اماااااااااااا در کنارش سوره ی طلاق رو داریم که برید و بخونید که چراااااااا خداوند متعال بعضی از زنان حضرت رو تهدید به طلاق می کنند... و بعد آنچه که در جمل اتفاق افتاد و حکمی که آقا امیر المومنین علیه السلام در مورد عایشه صادر کردند.

کاش یه کم تاریخ می خوندیم. حتی بین تاریخ های مشوش هم شما اگر دنبال حقیقت باشید می تونید حق رو از باطل تشخیص بدین.
باییز بزرگوار....
اول عرض کنم که این مباحث نیاز به بحث های دو طرفه داره و البته زمان بر، چون نمیشه در چند جمله خلاصش کرد و هر مبحثی که مثلا من بگم،  چندین ان قلت از جانب شما توش بیش میاد... و نتیجه چندانی هم نخواهد داشت!

اما قبل از هر چیز یه مطلب جالب بگم. شما فرمودین مثلا حضرت خدیجه و حضرت آسیه و حضرت مریم، سلام الله علیهم، رو می تونید ببذیرید که مقام والایی دارند چون تلاش کردند...
اما چند روز بیش تو کلاس ما کسی گفت: حضرت مریم که هنری نکرده بود، هر زنی می تونست جای ایشون باشه و برای هر زنی این اتفاق بیافته!!!
جالب اینه که جوابش همونی بود که خود شما فرمودین، چون ایشون تلاشی که این زنان بزرگوار در جایگاه خودشون داشتن برای رشد و تقربشون به خدا، ندیده گرفته بود...
اما با مدل نگاه این بنده خدا حضرت خدیجه و حضرت آسیه سلام الله علیهما هم زیر سوال میرند!
همونطوری که جایگاه حضرت زهرا سلام الله علیها در ذهن شما مخدوشه!

باز نظرم اینه که تاریخ بخوانید... شناخت زندگی افراد  با جزییات بیشتر به شناخت خصایص وجودیشون کمک میکنه و شناخت شخصیتشون ، جایگاهشون رو هم برای شما روشن می کنه... و اون موقع دیگه لازم نیست من برای شما ثابت کنم چه کسی برتره و چرا!!!
(البته منظورم از شناخت زندگی شون، رفتارهاییه که در مواجهه با اتفاقات مختلف زندگی شون داشتند ، نه صرفا تاریخ تولد و ازدواج و ...)

اگر شما جایگاه مولی الموحدین آقا امیر المومنین علیه السلام  رو بدونید...و ویژگی های شخصیتی حضرت زهرا سلام الله علیها رو و سیره ی زندگیشون از هنگام خردسالی تا شهادت، رو بشناسین، دیگه انقدر ساده نمی گین ایشون فقط از جایگاه شوهرش دفاع کرده...
البته بگم این حرف از جهتی درسته اما خیلی نقص داره...
خواهرانه بهتون عرض میکنم بهترین راه مطالعه است تا جواب این سوالاتتون رو بدست بیارین... (البته قاعدتا  منظورم از مطالعه سرچ در اینترنت نیست! :)) )

سلام به نا دم بزرگوار

دوست بزرگوار، من از آیات قرآن حرف زدم، تازه از محکمات و اخبارش، اینکه از نظر شما آیات مدنظر، به اعتقاد اهل تسنن نزدیکه باید کمی مارو به تأمل واداره

از طرفی اینکه ما احکام خدا رو با تاریخ معلوم نیست چقدر معتبر در مقام قیاس قرار بدیم و حکم بر رد ادعای قران کنیم کمی و بیشتر از کمی شبیه علمای منبریه که با قصه و داستان فقط‌ میخوان فقط حقانیت ائمه رو اثبات کنن و عملا از قران چیزی ندارن!

آیات الهی حکم به تفضل مجاهدین و مهاجرین و انصار داده، نگفته مثلا از انصار اونی که بعدها قراره یه عده ازشون خوششون نیاد رو تکریم نکنین!(توبه و حشر)
آیات قران همه زنان پیامبر رو ام المومنین و اهل بیت خطاب کرده، (۳۳ احزاب) ما امروزه تو تبلیغات علما آیا وقتی میگن ام المومنین یا اهل بیت کسی یاد زنان پیامبر میافته آیا؟؟؟

همین معاویه ای که خود شما الان چپ و راست لعن و نفرین میکنین، امام حسن نه تنها به خلافت خودش پذیرفته، تازه از جنگ باهاش اجتناب کرده، بعد ما کاسه داغتر از آش میشیم....هرچند روایات ضعیفی از صحابه بودن معاویه هست و در هیچ کدوم از دسته های بالا معاویه نبوده و ....

نمیخوام خیلی به این مباحث ورود کنم ولی اعتقادات بدعت گونه و تفرقه افکنانه ای که امروز به اسم شیعه و علوی داره تبلیغ و ترویج میشه خیلیش ریشه قرآنی نداره و بعضا بر خلاف آیات قرآنه.

ملاک ایمان ما اعتقاد به قرآن در مقام دستورات و احکام الهیه نه چهارتا داستان و قصه و بقول فرمایش شما تاریخ!

واسه همین حرمت و نکریم حضرت خدیجه برای همه واجبه و باید رعایت بشه، مثل بقیه همسران پیامبر
جناب یک مرد! خیلی جالب حق و باطل رو درهم تحویل آدم می دین :))
بدون هیچ استناد دقیقی برداشت خودتون رو از قرآن می فرمایید و بعدم نتیجه می گیرید که بس اهل سنت نظرشون با قرآن منطبقه... در حالیکه روی هر کدوم از این نسبت ها مباحث بسیاری صورت گرفته و به دوستان بیشنهاد می کنم اگر دوستان می خواهند حق رو بشناسند خوبه بروند و خودشون بررسی کنند...
اما چند تا جمله بگم...
خیلی جالبه که حکم به فضیلت همه ی انصار و مهاجرین و ... میدین اونم بر اساس سوره ی توبه!!!!! سوره ای که در ذم منافقینه و حتی با بسم الله الرحمن الرحیم ( یعنی وعده ی رحمت عام و خاص خدا) شروع نشده... می خوام بدونم اگر همه ی انصار و مهاجرین و اصحاب علیه السلام بودن، بس منافقین کی بودن؟!!!!! منافقینی که این همه قرآن با شدت و حدت در موردشون حرف زده.... منافق که دیگه می دونید یعنی چی؟ گرگی در لباس میش، کسی که خودش رو دوست معرفی می کنه اما... بس منافقین از همین اصحاب بودن.

جالبتر اینه که چون می دونید مخاطب تاریخ نمی دونه، خیلی راحت تحریفش می کنید.... امام حسن علیه السلام چه وقت صلح کردن؟ اصلا صلح چه وقت اتفاق می افته؟ وقتی شما برای جنگ با کسی رفته باشی.... بس امام به جنگ معاویه رفته بودن! بس این مدلی نیست که شما میگید امام خلافت معاویه رو بذیرفت و از جنگ اجتناب کرد.... رفته بودن که معاویه رو برکنار کنند.
اما متاسفانه امام بخاطر خیانت لشکریان و فرماندهانشون که با فریب معاویه، به امام بشت کردند و حتی به سجاده ی زیر بای حضرت هم رحم نکردن و خود حضرت رو هم مجروح کردند، مجبور به بذیرش صلح شدند، که حتی در اون صلح نامه هم شرایط گذاشتند جلوی بای معاویه.... که بعد معاویه باز هم خیانت کرد.

جالبه که در صحابی بودن معاویه تشکیک می کنید اما ازش دفاع هم می کنید با عنوان خلیفه ی مسلمین. بله طبق نظر شیعه اصلا او صحابی نیست... اما من بخاطر سینه چاک کردن های اهل سنت ایشون رو مثال زدم.

:) اعتقاد به قرآن خیلی خوبه، ان شاء الله که نومن ببعض و نکفر ببعض نباشیم....
نمی خواهین بگین تمام این اختلافات شیعه و سنی که ریشه در اتفاقات تاریخی قبل و  بعد از خاتم الانبیا صلی الله علیه و آله داره، تو قرآن اومده که؟!
مثل ادعاهای ابوبکر و عمر در مورد خلافت و ....
شما نمی تونید تاریخ رو منکر بشید، حدیث رو منکر بشید، سنت رو منکر بشید  و با کلی گویی حرفتون رو بر اساس قرآن بدونید...

+ با عرض معذرت از جناب میرزای بزرگوار
این بحث رو همینجا تموم میکنم چون نمیشه تو چند کامنت کل تاریخ و قرآن و اختلافات ریشه دار اینچنینی رو بررسی کرد، اما نمی تونستم ببینم ایشون با چهار تا جمله ی کلی، ذهن مخاطبِ کم علم رو مغشوش کنه :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی