یک مُشت حرفهای "خُب. که‌چی؟" گونه!!!

یک مهدی فعله‌گریِ معمولی و از رده خارج

یک مُشت حرفهای "خُب. که‌چی؟" گونه!!!

یک مهدی فعله‌گریِ معمولی و از رده خارج

یک مُشت حرفهای "خُب. که‌چی؟"  گونه!!!
طبقه بندی موضوعی

آینۀ گناهکار (ذهن خوانی 3)

دوشنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۸، ۰۸:۱۲ ب.ظ

به نام خدا

سلام

میخوام این مطلبم رو مثل یک سوال مطرح کنم. اما هنوز معلوم نیست علامت سوالِ مذکور، قراره کجای مطلبم جا خوش کنه.

و اما....

جمعه برای بخشی از رسم و رسوماتِ باقیمانده از مراسم عروسی در روستاهای مازندران، به یک حمام عمومی رفتم. بله حمام عمومی. 

رسم بر این بود که دوستان داماد، داماد رو به حمام ببرند و به صورت نمایشی سر و صورتشو اصلاح کنند و بشورند و صافکاری های لازم رو انجام بِدَن و بعد تحویل خانواده ش بِدن تا رخت دومادی تنش کنن و بفرستنش سمت عروس و باقیِ ماجرا که من کاری به اونها ندارم.

داخل حمام قرار بود من از بخشی از فعالیتشون فیلم بگیرم. چون حین قرارداد طی کرده بودیم و بنا بر این بود تا جایی که دوربینم آسیب نبینه، کارشونو انجام بدم.

در حین کار، متوجه چیزی شدم. حدودا 30 نفر از دوستان داماد که همه تقریبا هم سن و سال بودند حضور داشتند. همه لخت و عریان بودند و توجه منو به خودشون جلب میکردند. خودشون نه. خط و ردِ چاقو و زخمه هایی که روی تنشون بود.

بله. یک تعداد از این دوستان که اتفاقا چهره های خیلی غلط انداز و خشنی هم داشتند، روی تنشون تاتو(خالکوبی) های مختلف و بزرگ، و جای چاقو و رد زخم های عمیق دیده میشد. همه ی این دوستان روی صورتشون رد چاقو خود نمایی میکرد. همه ی اونها چهره هایی استخوانی و موهای خیلی کوتاه چتری و پیشانی های کوتاه و چانه های کشیده و گونه های تیز در امتداد خطِ چشم تا نزدیکی های گوش، داشتند.

ولی دوستان دیگری که در کنارشون بودن و بدنشون عاری از هرگونه جراحات بود، برعکس اون دوستان، چهره هایی بشاش و تُپل و گوشتی و ..اصلا انگار استخوان بندی جمجمه شون با اون کی ها فرق داشت. نگاشون که میکردی و میخواستی مقایسه کنی انگار به فرزندان ملکه الیزابت  در مقابلِ کارگران معدن ، لاغرو و استخوانیِ لهستان در زمان جنگ جهانیِ دوم نگاه میکردی. جالب و نکته ی قابل توجه این بود که نه اون دست از دوستان بدون جراحات بودن و نه اون یکی از دوستان، دارای حتی یه خالکوبیِ کوچولو....

(فکر کنم جای سوالم اینجاست)

شما که سواد دارین و دستتون از دور روی همه ی آتشها هست، به من بگید، یعنی آینه میتونه این جنایتو انجام داده باشه؟

مثلا اینکه آدمها وقتی تو آینه خودشونو خوش سیما یا بد چهره میبینن، در نوع رفتارشون و شکل گیری شخصیتشون، تاثیری داره؟

خود من وقتی تیپ اسپرت میزنم و زمانی که خیلی رسمی و با کت و شلوار میگردم، کاملا متفاوت رفتار میکنم. یا مثلا اگر به هر بهونه ای بیشتر از سه روز یه دوش نگیرم و با موهای ژولیده از خونه بزنم بیرون، اون آخرین تصویری که از خودم دیدم روی رفتارم در خیابان و محل کارم تاثیر میذاره. و یا مثلا دیدم آدمهایی که در مکانهای رسمی که تیپشون رسمیه و قبلش هم یه سلمونی رفتن و یه سشوار و چه میدونم ادکلن خیلی خوبی هم زدن، کاملا رفتارشون با اون روزی که تو گِل داریم دست و پا میزنیم و کار میکنیم، متفاوته.

نکته: همه ی این دوستان وقتی که در محفل دوستانه ی خودشون بودند، یک دست بودند و اصلا هیچ شرارت و همینطور هیچ معصومیتِ بیش از حدی در هیچکدومشون دیده نمیشد. اما دور از این محفل، هر کدومشون یه دنیای دیگه ای داشتند که به نظر میومد تقسیم شده بود به معصومین و اشرار.

لطفا اگر نظری یا تجربه ای و یا حتی دیدگاه کارشناسانه ای دارید بفرمایید. تصمیم دارم به صورت جدی روی این مسئله مانور بدم و کار کنم.

(پرگویی کردم ببخشید)

موافقین ۱۰ مخالفین ۱ ۹۸/۰۴/۲۴
میرزا مهدی

اجتماعی

نظرات  (۳۱)

۲۴ تیر ۹۸ ، ۲۰:۲۰ کارمند مجرد
متن مفهوم نبود
ولی بطور کلی انسان ها را در سه جا باید فقط شناخت:
سفر
معامله
زیر یک سقف زندگی یا کار کردن!

این تجربه واقعی من بعد از 32سال زندگانی گرفتن از خداست
پاسخ:
سلام 
سوالم این بود آیا چهره ای که  به خواست خدا برای شما تعیین شده، میتونه در نوع رفتارها و خُلقیات شما در بزرگسالی موثر بوده باشه؟ یا تیپ و قیافه ای که خودت برای خودت میسازی هم در رفتارت در بیرون از خانه موثره؟
مثلا یک روز رسمی میپوشی و روز دیگه اسپرتی و یه روز هم با دمپایی آبی استخری و شلوار کردی میری صف نونوایی. در هر سه حالت نگاهت به پیرامونت یک شکله؟ یا نگاه آدمهای اطرافت با نوع پوششت، تاثیری بر رفتار ت و داره؟ اگر آره بگید چگونه؟ و اگر نه هم بگید چگونه
۲۴ تیر ۹۸ ، ۲۰:۴۹ امید شمس آذر

بله، درسته؛ به اضافۀ اینکه اکثر اشرار کسانی هستند که معنی اسمشونو تمیدونن.

پاسخ:
معنی اسم... 
نکته ی خوبی بود آقا امید
۲۴ تیر ۹۸ ، ۲۱:۱۸ حمید آبان
از برخوردم با این آدمهای خالکوب چاقو خورده یک خاطره دارم؛ به وقت سربازی یه روز که افسر نگهبان بودم، شبانه یکی از اینها رو نیروی انتظامی آورد بیمارستان ارتش، توی یه دعوا چنان با قمه زده بودنش که نزدیک بود دست هاش قطع بشه، با بدن لخت مثل یاکوزا های ژاپنی با هیکل چارشونه مثل شیر زخمی ای بود که به زنجیر کشیده بودن، حتی با اون حال کسی جرأت نمیکرد بهش نزدیک بشه، و همراهش یه سرباز صفر بود که با اون کاری نداشت، اما درجه دارها بهش نزدیک نمیشدن!!
دنیای عجیب این آدما رو درک نمیکنم، اینکه وارد یه دنیای وحشی و بی رحم میشن که یا میکشن، یا کشته میشن!!
فیلم مغزهای کوچک زنگ زده رو پیشنهاد میکنم ببینی.
پاسخ:
حمید جان دیدم این فیلمو. بذار یه مثال بزنم. چهره آدمهای این فیلمو نگاه کن. طراحی گریمشونو نگاه کن. همشون داغون و به هم ریخته ن. طوری که انگار از ازل اینطور بودن. سوالم هم همینه اگر سیمای خوبی داشتن و به قول یکی از دوستان گُل از لُپشون میریخت هم همین سرنوشتو داشتن؟
۲۴ تیر ۹۸ ، ۲۱:۲۷ **هِلِناز **
بعضی از این لات ها بدجور با مرام و باحالن ...
یه چندتایی داریم آخر هفته ها میان مشروب میخورن حالشون بد میشه میان یه سرم میزنن و میرن ! خالکوبی دارن ، صورت خط خطی از این شرورا ولی باحالن :)) 
مثلا موقع رفتن تا کمر خم میشن چاکرم قربونت برم دمت گرم میکنن و میرن 
یا یه بار یکیشون اومد کمک نگهبان و یکی دیگه رو خلع سلاح کردن :))) 
خلاصه بعضی از این شرورا بر خلاف ظاهرشون همیشه هم شر نیستن ...
و البته که به موقعیت و مکانش بستگی داره ! 
خود من وقتی کفش پاشنه دار میپوشم کلا استایلم متفاوت میشه و البته مکانمم متفاوت :))) 
پاسخ:
:)) جالب بود
مرسی بابت جمله ی آخری
۲۴ تیر ۹۸ ، ۲۱:۲۹ شنگول العلما
حدیث دیدم بوی خوش قلب رو محکم می کنه. ظاهر بر باطن و باطن بر ظاهر اثر میذاره ^_^ 
پاسخ:
مچکرم..  حتما همینطوره
۲۴ تیر ۹۸ ، ۲۱:۳۴ شارمین امیریان
سلام.

منم این جوری ام. تیپم روی رفتارم و حتی روی حس درونیم تاثیر می ذاره. (مخصوصا پوشیدن کفش پاشنه بلند و کفش اسپرت، خیلی تفاوت ایجاد میکنه!!!) =/

نمی دونم این چیزی که میگم چه قدر به منظور شما از این پست ربط داره: تو روان شناسی عزت نفس، بخشی از عزت نفس، به وضعیت جسمانی و ظاهری آدمها برمیگرده. یعنی ظاهر بدنی، یکی از فاکتورهای تاثیرگذار روی عزت نفسه. و یه نکته دیگه این که از همون بچگی، واکنشهایی که ما دریافت می کنیم خیلی زیاد به وضعیت ظاهریمون بستگی داره. همیشه بزرگترها، لپ بچه های ناز و خوشگل رو میکشن و براشون ذوق می کنند و قربون صدقه شون میرن و بهشون شکلات میدن و... . توی مدرسه هم معمولا بچه هایی که ظاهر بهتری دارن از معلمها و همسالانشون توجه بیشتری دریافت می کنند. تو دوران دبستان و نوجوونی مهم ترین آیتمی  که باعث محبوبیت بچه ها بین همسالهاشون میشه وضعیت ظاهری و بدنیه. خب همه ی اینها روی شخصیت و عزت نفس آدمهایی که به خاطر ظاهرشون پس زده شدن یا مورد توجه قرار گرفته ن اثرگذاره. هر چند تاثیر صد در صدی نداره.

یه مورد دیگه این که تاثیر ظاهر بر باطن یکی از مبانی تربیتیه که طبق اون، با ایجاد تغییر در ظاهر، می شه در باطن هم تغییراتی ایجاد کرد (میگن این که تظاهر بر گریه کردن در عزای ائمه، ثواب داره، به خاطر همین تاثیر ظاهر بر باطنه یا مثلا اون حدیثی که میگه اگه بردبار نیستی تظاهر به بردباری کن). روان شناسها هم خیلی وقتها از این اصل تو درمان استفاده می کنند. مثلا فردی رو که افسرده است ترغیب می کنند لباس شاد بپوشه یا آرایش کنه و کلا به ظاهرش برسه.


ببخشید طولانی شد. 
پاسخ:
سلام
اینکه فرمودید تو روانشناسی...
یه کم نظر خودمم، به این قضیه محکم تر کرد. توضیحاتتون عالی بود. 
طولانی بود ولی خیلی خوب بود. 
مثل قضیه مرغ و تخم مرغه اینکه آیا ظاهرشون اینا رو به سمت این رفتارها کشیده یا نوع رفت و آمدها و رفتارها ظاهرشونم رو به مرور زمان  تغییر داده 


پاسخ:
نه منظورم فقط نشانه های خود ساخته مثل خط و رد چاقو نیست. میگم خوش سیمایی و بد سیمایی هم تاثیری در انتخابِ مسیر زندگیِ آدمها داره؟ ببینید اصلا کاری به تحصیلات و درس و مشق ندارما. همین . سیمای بدِ یه آدم که نقشی در انتخابش هم نداشته، میتونه سبب این رفتارهای ناهنجار باشه؟ مثلا  شارمین امیریان گفته:
از همون بچگی، واکنشهایی که ما دریافت می کنیم خیلی زیاد به وضعیت ظاهریمون بستگی داره. همیشه بزرگترها، لپ بچه های ناز و خوشگل رو میکشن و براشون ذوق می کنند و قربون صدقه شون میرن و بهشون شکلات میدن و... . توی مدرسه هم معمولا بچه هایی که ظاهر بهتری دارن از معلمها و همسالانشون توجه بیشتری دریافت می کنند. تو دوران دبستان و نوجوونی مهم ترین آیتمی  که باعث محبوبیت بچه ها بین همسالهاشون میشه وضعیت ظاهری و بدنیه. خب همه ی اینها روی شخصیت و عزت نفس آدمهایی که به خاطر ظاهرشون پس زده شدن یا مورد توجه قرار گرفته ن اثرگذاره.
آینه؟ 🤔 داداش من روزی که آرایش می کنم با روزی که نمی کنم رفتارم سرکار فرقی نداره 
پاسخ:
خوب این خیلی خوبه.....
رفتار بنده هم وقتی موقع بیرون رفتن تر و تمیز و مرتب و با لباس‎های اتوکشیده میرم بیرون به وضوح با وقتی که همینطوری یه چیزی می‎پوشم میرم فرق داره. غیر از اینکه تو حالت دوم خیلی بی‎حوصله میشم، جالبیش برام اینجاست که تو شرایط اول به شدت مثبت‎اندیش و تو مورد دوم به شدت منفی‎نگرم!
اصلا خوب نیست.
پاسخ:
خوب دقیقا این نظر شما مهر تاییدی بود بر عرایض بنده.
بله اصلا خوب نیست ولی از کجا نشأت میگیره؟
۲۵ تیر ۹۸ ، ۰۱:۵۶ امّــــــــ شــــــــــهــــــــرآشــــــــــوبـــــــ
ریسک بزرگی کردین که با این اشرار رفتین تو حمام
نگفتین به عاقبت امیرکبیر دچار میشید؟؟

و اما سوال
به نظرم خیلی جامعه شناختی بود. ولی خب چون من همیشه یه تیپ میزنم هنوز بهش فکر نکردم
پاسخ:
حتما براتون پیش اومده یه کم فکر کنید.

+ نرفتم تو که 🥴
۲۵ تیر ۹۸ ، ۰۳:۲۰ مهدی ­­­­
قبول دارم که یکم از چهره ی بعضی بچه ها و بزرگسالا معلومه و دلیلشم نمیدونم ولی تغذیه و سیگار کشیدن خیلی تغییرات ایجاد میکنه. میزان چربی بدن و پوست آدما با این دوتا خیلی عوض میشه که تو اون کیس شما احتمالا اون گروه هم سیگار زیادی مصرف میکنن هم تغذیشون به احتمال زیاد کامل نباید باشه.
بنظرم
پاسخ:
آره آقا مهدی این هم نکته ی قابل توجهیه.

بَلَدیا
خوب اگه رفتارت عدل نباشه خوب نیست 
پاسخ:
آره خوب تصورم این نبود که روی عدل نباشه
۲۵ تیر ۹۸ ، ۰۹:۴۸ مردی بنام شقایق ...
سلام


اولا باید اعلام کنم بنظر من دسته اول قابل اعتماد ترن

ثانیا بله
به طور متوسط ظاهر رو شخصیت آدما (یا بعبارت دیگه شخصیت رو ظاهر آدما) تاثیر داره 
(به طور متوسط رو گفتم که استثنائات رو بذاریم کنار)

بقول قدیمیا از کوزه همان برون تراود که در اوست...

از طرفی آدما هم مثه مغازه ها میمونن
هر کدوم یه ویترینی دارن که ظاهرشونه

وقتی جنس داخل مغازه عوض بشه ویترین هم عوض میشه
و وقتی هم ویترین عوض میشه به مخاطب(یا حتی خود صابمغازه) القا میشه که داخل مغازه هم عوض شده.

یه جورایی ظاهر باطن دیالکتیکی با هم در ارتباطن در اغلب آدما...
پاسخ:
سلام ممنونم از نظر گرانبهاتون..
فقط یه ربع سرچ کردم تا برسم به دیالکتیک
هلناز واقعا که بی عقلی 
مشروب خوره اگه عرق خورده باشه که از اثرات عرقه :| 
بعدشم میخوام هیچ اراذلی نباشه که یکی بیاد جلو اون یکی دربیاد :/ 
پاسخ:
@هلناز
۲۵ تیر ۹۸ ، ۱۱:۰۸ دچارِ فیش‌نگار
عرضم به حضور شما که خوب کاری کردی که رفتی حمام و از روزمرگی ها خارج شدی و باعث شد به این مطلب زیبا فکر کنی. یکم شواهد بیشتر پیدا کن تا وقتی که سخنرانی های تد طور رو در ایران راه انداختم بیای ارائه بدی
پاسخ:
:))
از خودمم کپی بر میداری؟ سخنرانی های تد طوری که راه بندازی رو هستم
۲۵ تیر ۹۸ ، ۱۱:۲۸ دچارِ فیش‌نگار
این کجاش کپی بود الان؟
گیر میدی الکی ها :)
پاسخ:
شوخی کردم
منظورم از عدل عدل ِ عدالت نبود :) 
منظورم صحیح بود 
پاسخ:
ببخشید یه کم از ادبیاتت دور شدم انگار
۲۵ تیر ۹۸ ، ۱۱:۳۷ طهـــورا ...
سلام.به نظر من این ذات و طینت آدمهاست که مهم و ارزشمنده،انسانهایی را دیدم با باداشتن ظاهری  خشن ولی دلی مهربان داشتند وبر عکس این مطلب.به شخصه نوع تیپ و لباس پوشیدن در  رفتارم اثر نمیزاره، و من در هر لباسی همون آدمم با همون شخصیت.
پاسخ:
سلام
نه من نگفتم همه.....ی آدمهای روی زمین. من فقط در مورد آدمهایی که در کنار هم دیدم عرض کردم. و سوال کردم درواقع.
که نظر دوستان رو بدونم من شما رو دعوت میکنم به خوندن این مطلبم (لینک)
۲۵ تیر ۹۸ ، ۱۲:۲۵ مریم بانو
من که دخترم بیرون رفتن قبلش باید حتما دوش بگیرم لباسام اتو داشته باشن

رنگاش شنبه یکشنبه نباشه عطراستفاده کنم بعد بیرون برم

احساس میکنم اینجوری اعتماد به نفسم با اراستگیم ارتباط داره

مثلا وقتایی که خونم لباس راحتی گشاد مامان دوز میپوشم خودم کلافه ام 

ربطش میدم به بقیه ام این حسو


اما اشرار اونایی که خط خطی ان خودشون اینکارو میکنن که خفن تر و

لات تر دیده بشن تو جامعه خودشون

مثل همین نوجوونای هشتادی که شلوار پاره پوره میپوشن و بلوز جا مانتو 

ولی واقعیت اینه اینجا شهر ماهم هست 

خوبه اراسته باشن اما عجیب و زننده و دستمال یزدی اقایون اشرار 

وجهه شهررو زشت کردن.

 اینجا دیگه به راحتی نمیشه گفت خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو.
پاسخ:
میخوایم درمورد همین جمله ت حرف بزنیم. 
اینکه ربطش میدیم به بقیه این حسو
۲۵ تیر ۹۸ ، ۱۳:۵۱ حمید آبان
این چهره عبوس و زخمی و ژولیده و بهم ریخته از دنیای این آدما میاد، دنیای پر از خشونت و بی رحمی، که اگر اینطور نباشن و تمیز و مرتب لباس بپوشن و گل از لپشون بریزه، محکوم به نابودی ان، محکوم به مرگ...
آدما از ازل خلافکار به دنیا نمیان، اما جبر جغرافیایی و جبر زمان همه چیز رو تغییر میده، اگه من تو شاخ آفریقا یا وسط بیمارستان شهر نیویورک به دنیا میومدم آیا این حمیدی که در حال خاضر هستم میبودم؟ قطعاً خیر، یا در اثر فقر و کلی بیماری تو آفریقا تو کودکی میمردم، یا الان داشتم مثلا تو فلان دانشگاه آمریکایی درس میخوندم یا کار می کردم! به نظر من جبر جغرافیایی در شکل گیری تمام جوانب زندگی آدم نقش داره، اون هم یک نقش اصلی!

پ ن: حس میکنم تو پست دیگه ای درباره این موضوع حرف زده بودی، یا اینکه من دچار دژاوو (آشنا پنداری) شدم؟!
پاسخ:
آره به گمانم اینجا بود (لینک)
یعنی شما میفرمایید که این ظاهر به مرور اینطور عبوس و به هم ریخته و خشمناک میشه؟
حتی اینطوری فرم میگیره؟ خوب آره ممکنه. 

راستش من فکر میکنم خیلی وقت ها ظاهر منظورم نه رد چاقو اینا بلکه همون ساختار اسکلتی  بر اساس مسیری که انتخاب میکنی تغییر میکنه محیط تاثیر میگذاره روی چهره آدم ها 
پاسخ:
اتفاقا همین الان از حمید آبان درمورد همین سوال پرسیدم. شاید اگر یه متخصص در این زمینه داشتیم خیلی کمکمون میکرد
۲۵ تیر ۹۸ ، ۱۷:۰۲ دچارِ فیش‌نگار
توی آینه نگاه کن بعد شوخی کن
پاسخ:
تو آینه نگاه کردم تور و دیدم
ادبیات من نیست تو لهجه ی شهرمون هستش :)) 
پاسخ:
متوجه شدم D:
۲۵ تیر ۹۸ ، ۱۸:۱۱ کارمند مجرد
من به نظرم ما خیلی مسائل مهم تری دارید جسارتا که باید بهش بپردازیم
مهم ترینش مطالبه گری در مسائل اقتصادی هست!
۲۵ تیر ۹۸ ، ۲۰:۳۸ ضــِــد !!
سلام:)
فکرمیکنم این قضیه تاثیر پذیری ما درباره ی همه چیز وجود داره، حتی درباره ی مکان. همونطور که چهره و تیپ میتونه رو رفتار آدما تاثیر بذاره، فضا و آب و هوا و همه ی چیزای دیگه هم تاثیرگذاره اما برای آدمای مختلف تاثیرش فرق داره. ولی درکل چیزی که تو این چند سال دیدم این بوده که آدما براساس تثبیت شخصیتیی که یا براساس تربیت خانوادگیشون یا با تلاش خودشون به دست آوردن، تا حد زیادی میتونن این تاثیرو کم کنن و رفتارشون با تغییر این موارد کمتر تغییرکنه.
البته اینکه هرجا و لباسی برای خودش تعریفی داره تو جامعه که آدما ناخودآگاه از اون تعریف پیروی میکنن هم بی تاثیر نیست بنظرم.
امیدوارم درست متوجه شده باشم منظورتون رو:)
پاسخ:
سلام 
نه خیلی کارشناسانه بود اتفاقاً {تا حالا کجا بودی؟}
ولی هنوز من خودم شخصا موافق جمله ای هستم که شارمین امیریان فرمودند
از همون بچگی، واکنشهایی که ما دریافت می کنیم خیلی زیاد به وضعیت ظاهریمون بستگی داره. همیشه بزرگترها، لپ بچه های ناز و خوشگل رو میکشن و براشون ذوق می کنند و قربون صدقه شون میرن و بهشون شکلات میدن و... . توی مدرسه هم معمولا بچه هایی که ظاهر بهتری دارن از معلمها و همسالانشون توجه بیشتری دریافت می کنند. تو دوران دبستان و نوجوونی مهم ترین آیتمی  که باعث محبوبیت بچه ها بین همسالهاشون میشه وضعیت ظاهری و بدنیه. خب همه ی اینها روی شخصیت و عزت نفس آدمهایی که به خاطر ظاهرشون پس زده شدن یا مورد توجه قرار گرفته ن اثرگذاره. هر چند تاثیر صد در صدی نداره.

حتی گاهی رنگ لباس هم در این مقوله تاثیر داره !
پاسخ:
واقعا؟ تجربه ای دارید که بگید؟
@کارمند مجرد
مطالبه گری اقتصادی درسته و به جای خودش کاملا کار بسیار مورد نیازی هستش توی وضعیت امروز
ولی چرا فکر میکنیم باید همه چیز رو نعطیل کنیم و روال عادی زندگی رو نداشته باشیم برای اینکه مطالبه گری کنیم یکی دوست داره طنز بنویسه یکی میخواد از روزمرگی های خورش بنویسه یکی علمی مینویسه داریم در کنار همه سختی ها باز هم زندگیمون رو میکنیم 
مطالبه گری هم جای خودش داره و تخصص خودش اینکه یه مطلبی بخونیم بخندیم یا اصلا راجع به آبیاری گیاهان دریای یه بحث علمی بکنیم هیچ تداخلی با مطالبه گری نداره 
پاسخ:
مچکرم.... :)
البته ببخشید که من جواب دادم میدونم به من ربطی نداشت صاحاب اینجا یکی دیگست ولی برام جالب بود ببینم بحث به کجا رسید یهو نظر ایشون رو دیدم و البته حرفشون اشتباه نیست ولی واقعا میشه در کنار همین نوشته های شاید  بی ربط به مسائل مهم کشور به مسائل مهم پرداخت لازم نیست حتما هیچ حرف و بحث دیگه ای نشه 
پاسخ:
نه خواهش میکنم.... نظری ندارم در این مورد
۲۸ تیر ۹۸ ، ۰۹:۲۴ شارمین امیریان
سلام.
وقتی چند روز میگذره و کامنت جدیدی اضافه نمیشه یه نشونه الهیه که وقت پست جدید رسیده =)
پاسخ:
سلام.....
بیشتر از ده تا مطلب نوشتم پیش نویس ذخیره کردم...چشم. انشالله
تیپ واقعا روی برخورد ادم ها باهات تاثیر میزاره.قضاوت هارو تغیر میده.جایگاهت رو عوض میکنه و توقع هایی که ممکنه ازت بره رو جا به جا میکنه.
مثلا تقریبا یک سال و نیم پیش بود،اولین جلسه ایی که به انجمن شعر شهرمون رفته بودم یه اقایی اومد که لباساش همه گچی بود.دقیقا قیافه و تیپ کارگرای ساختمون رو داشت.بین اون همه جمعیت ادم های بزرگ فقط منو دوستم بهش خوش امد گفتیم.بقیه اینقدر بهش چپ چپ نگاه میکردند که فکر کردیم الان بیرونش میکنن.اومد خودش رو معرفی کرد و یه غزل عاشقانه 18  17 بیتی از حفظ خوند.سراسر قافیه و بی تکرار و بدون شکست.(یکی که شعر گفتن بلد باشه متوجه میشه 18 بیت غزل بدون شکست و تکرار قافیه چقدر سخته).من و دوستم که خودمونو کشتیم بس که دست زدیم.بعد از اون نگاه ها بهش تغیر کرد.هرچند دیگه ندیدیمش.
تیپ این ادم داشت مانع بروز استعداداتش توسط دیگران میشد.
من الان خودم به شدت شلخته میرم بیرون.البته جاهای نزدیکی که معمولا همش تو ماشینم.دمپایی میپوشم هفت رنگ تنم میکنم ارایش نمیکنم و به راحت ترین وجه ممکن که البته پوشیده و تنگ نباشه.این واقعا باعث شده دید خانواده خودم بهم تغیر کنه.یک جورهایی احساس میکنند کسی که اینطوریه غیر قابل کنترل و غیرقابل پیش بینیه و هر کاری ازش برمیاد و باید مراقب باشیم.سعی میکنند صحبت کنند تا طرف خالی بشه که مبدا کاری کنه.اینها کارهایی هستن که یک خانواده در برابر نوع پوشش میتونه جبهشو بگیره.و حتی متوجه نشه_واقعا متوجه نشه_که داره چنین نقشی رو توی قضاوت و تربیت ایفا میکنه.
متاسفانه،تیپ خیلی مهم تر ازین حرفاست.متاسفانه.
پاسخ:
مرسی که به این شکل نظرتو بیان کردی. ولی خوب منظورم بیشتر به قیافه بود. چهره.....
چادر هم همین اثر و رو من گذاشت
قبل از چادری شدنم خیلی راحت بودم حتی با فروشمده ها!!!!
بعد از چادری شدن خیلی رفتارم فرق کرد . . 
همسرمم وقتی ریش دارِ با وقتی به اصرار من اصلاح میکنه خیلی تفاوت داره بدون ریش مثل یه جوون 20ساله رفتار میکنه با ریش مثل یه مرد30ساله
پاسخ:
آره منم همینطورم:D

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی