یک مُشت حرفهای "خُب. که‌چی؟" گونه!!!

یک مهدی فعله‌گریِ معمولی و از رده خارج

یک مُشت حرفهای "خُب. که‌چی؟" گونه!!!

یک مهدی فعله‌گریِ معمولی و از رده خارج

یک مُشت حرفهای "خُب. که‌چی؟"  گونه!!!
طبقه بندی موضوعی

به مناسبت روز قلم

جمعه, ۱۴ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۰۶ ق.ظ

به نام خدا

ابوریحان بیرونی در کتاب آثار الباقیه خود آورده است که چهاردهمین روز از تیرماه را ایرانیان باستان، روز تیر (عطارد) می نامیدند. از طرفی سیاره تیر یا همان عطارد، در فرهنگ ادب پارسی، کاتب و نویسنده ستارگان است. به همین مناسبت این روز را روز نویسندگان می دانستند و گرامی می داشتند.  روز ملی قلم اما برای ملت با فرهنگ ما، بسیار دیر  زاده شد . 14تیر 1382.

 ولی به هر حال از قدیم گفته اند دیر آمدن بهتر از هرگز نیامدن است . 

خوب حالا ما در این روز یعنی 14 تیر ماه هرسال باید چه کنیم ؟ مثلاً برای گرامیداشت این روز برویم ویک قلم از هر نوع که شده برای خودمان یا عزیزانمان بخریم ؟ ایرانی باشد یا فرنگی؟ هر چه ارزش قلم در نظر ما بیشتر باشد باید قلم گرانتری بخریم تا همگان متوجه این ارزشمندی بشوند و خدای ناکرده این مسئله از چشم دوست و به ویژه دشمن و عمال استکبار که ملت ما را ملتی بی فرهنگ می دانند دور نماند . یا شاید برای بزرگداشت این روز مسابقه ساخت بزرگترین قلم یا عجیب ترین قلم یا قلم جادویی و ... برگزار کنیم تا افزایش کیفیت و گونه گونی و تکثرگرایی در عرصه قلم را به نمایش گذاشته باشیم . شاید هم بد نباشد اگر به بهترین استفاده از قلم ، جایزه ایی بدهیم مثلاً استفاده از قلم برای خاراندن گوش ، استفاده از قلم برای به پاکردن کفش به جای پاشنه کش ، استفاده از قلم برای کور کردن هر کس که نمی تواند ما را ببیند و صورت های دیگر استفاده از قلم که بسته به ذوق وسلیقه هر فرد است .

 البته خدای ناکرده اصلاً وابداً نباید به فکر نوشتن با قلم بیفتیم چون دیگر در عصر اینترنت و ماهواره این کار به شدت دِمُدِه و عقب افتاده است و در این صورت بازهم بهانه به دست دشمنانمان می دهیم که ما را عقب مانده و ضد فرهنگ بنامند . و یا خدای نکرده نباید در این روز، شورِ قلمی به سرمان بزند و ناپرهیزی کنیم و یکی از محصولات بسیار عقب مانده و متحجر قلم یعنی کتاب را خریداری کنیم . بلکه از این طریق راه را برای محصولات فرهنگی روزآمد مانند تلویزیون ، اینترنت و ماهواره بازتر کنیم . اصلاً تا وقتی می توان برنامه های مفیدی با پسوند " شوُ" و یا مجموعه های دنباله دار طنز مانند " گرد همان" "گریه وانه" ظهر قدیم" و.. ساخت چه نیازی به نوشتن و خواندن و اندیشیدن؟ 

  گذشت آن زمانی که شخصی میگفت "...قلم توتم من است،امانتِ روح القدس من است " آقا این حرفها ما روزگار شعر و  شاعری بود نه دنیای صنعت و تکنولوژی !!. 

 اصلا نمیدانم ما جواب اهالی با فرهنگ دهکده جهانی و کدخدای بافرهنگ تر آن را چه بدهیم ؟؟. این آبرو ریزی را هیچ جوری نمی شود جمع وجورکرد.  سرمایه مملکت را حیف و میل می کنند و کتاب سال و کتاب برگزیده جمهوری اسلامی معرفی می کنند و به نویسنده آن مبالغ کلان و نجومی هدیه می کنند . کسی نیست بگویید آخر پدر من ، عزیز من این پول ها را می شود در جهت درست تری خورد ، چرا شما بیت المال مسلمین را این چنین هدر می دهید؟! البته جای شکرش باقی است که با نامگذاری این یک روز، {برای همان جماعت عشق قلم ، که فواید بسیار قلم را نمی دانند و تنها از آن برای نوشتن اندیشه هایشان استفاده می کنند ( و هوا برشان داشته که برای ما مهم است )،} در سراسر سال از این جماعت پرمدعا دیگر خبری نیست ؛ البته این رفتار یکی از فرهنگی ترین و هوشمندانه ترین رفتارها در کشور ماست ها، برای آنکه از شر چیزی راحت شویم یک روز را برای آن نامگذاری می کنیم و خِلاص تا سال بعد .روز مادر. پدر. دختر.دانشجو .مهندس. حافظ و هم ردیفانش. چه میدانم، جانباز.پاسدار و... (آخ آخ آخ الان حضرت والا" دونالدُالدین ترامپ" بنده رو تحریم میکند برای نام بردن پاسداران عزیز. اصلاً به ما چه این حرفها؟؟؟؟؟؟...جماعت کتابخوان و نویسنده و بلاگر! روز قَلَمتان مبارک/.

                                                                                                                                                                                {گردآوری شده}


 

نظرات  (۲۱)

۱۴ تیر ۹۸ ، ۱۰:۵۲ شنگول العلما
بهترین استفاده از قلم نوشتن الف است. الف بازی. 
نیست بر لوح دلم جز الف قامت دوست
چه کنم حرف دگر یاد نداد استادم^_^ 
پاسخ:
به سخن راست بیاید که چه شیرین سخنی! 
 وین عجب‌ تر که تو شیرینی و من فرهادم  
                                                         تحریف از سعدی
بر شما نیز
پاسخ:
وَ نیز....:)
لطفا رحمی بر جماعت عینکی بکنید و کمی فونت را بزرگ کنید پدر چشممان درآمد پدر جان
پاسخ:
چَشِم
حالا درسته که علی‌رغم تاکید خودتون در تیتر و سبقۀ نوشته‌های قبلی، مطلب طنزنبود اصلا، ولی خب روزمون مبارک باشه:)
پاسخ:
با تعریف دقیقِ طنز، فکر میکردم اینگونه باشه:)  
روزتون مبارک :)
می‌دونین، تعریف طنز دقیقا همینیه که نوشتین، اما فرقی که برای من داشت با نوشته‌های قبلی‌تون، کم شدن خلاقیت در این نوشته بود.
یعنی به نظرم هرکی میخواست نگاه طنز به این مقوله داشته باشه به همین چیزها اشاره می‌کرد، این از شمایی که ما رو برای طنز خوندن همیشه شگفت زده می‌کنید قابل قبول نیست. نمک همیشه رو نداشت.
پاسخ:
ممنونم از تذکرت ... انتظارم از خودم رفت بالا یهو.... 
ولی خوب عرض کردم که این مطلب من هم نبوده...:)
اووووووووف تازه اون لینک رو دیدم ای وای بر من :(
خدا رو شکر که حداقل سبک شما ور شناختم :)
آفرین بر من
پاسخ:
آفرین بر شما :))
از بس خطم بده خیلی ساله با قلم چیزی ننوشتم فقط تایپ کردم الان من درحق قلم ظلم کردم که اصلا چیزی به اسم قلم و خودکار توی کیفم وجود نداره 
پاسخ:
فکر کنم اونایی که بدخطن باید بیشتر با مداد و خودکار بنویسنا.. گفته باشم
از بس خطم بده خیلی ساله با قلم چیزی ننوشتم فقط تایپ کردم الان من درحق قلم ظلم کردم که اصلا چیزی به اسم قلم و خودکار توی کیفم وجود نداره 
پاسخ:
بله. متوجه شدمD:
از بس خطم بده خیلی ساله با قلم چیزی ننوشتم فقط تایپ کردم الان من درحق قلم ظلم کردم که اصلا چیزی به اسم قلم و خودکار توی کیفم وجود نداره 
پاسخ:
عه....
:))
۱۴ تیر ۹۸ ، ۱۴:۲۸ مریم بانو
گرامی باد.
پاسخ:
متقابلاً
از بس خطم بده خیلی ساله با قلم چیزی ننوشتم فقط تایپ کردم الان من درحق قلم ظلم کردم که اصلا چیزی به اسم قلم و خودکار توی کیفم وجود نداره 
پاسخ:
خوب فکر کنم باید پاشم بیام اونجا یه کاری دست خودم بدم:))) :))))
گوشیم مشکل داشت هی نظرمم ثبت شد 
پاسخ:
:))
۱۴ تیر ۹۸ ، ۱۶:۰۲ کارمند مجرد
تبریک به شما و هم معتادان نوشتن!
پاسخ:
و همینطور جنابعالی:)
فقط عکسش!
وااای یک آش قلم دار باید بپزممممم😋
پاسخ:
مگه آش بدون قلم هم میشه؟ {ایموجی چکیدن آب از لب و لوچه}
۱۴ تیر ۹۸ ، ۱۹:۱۸ مردی بنام شقایق ...
سلام
آقا قلم گاو میگن خاصیتش خیلی بیشتره

+
صرفا جهت فخرفروشی و فرهیخته نمایی

همین الان قلم درفولی در دست ذر حال تمرین خوش نوشتن هستیم😂😂😂😂😊
پاسخ:
علیک سلام... همیشه خطاطیو دوست داشتم ولی هرگز از الف نوشتنش نتونستم فارغ بشم..... 
۱۴ تیر ۹۸ ، ۲۲:۵۴ شارمین امیریان
سلام.
روز قلمتون مبارک😊
پاسخ:
سلام روز قلم خودتون مبارک. والله:)
۱۴ تیر ۹۸ ، ۲۳:۴۵ ام شهرآشوب
سلام
14 تیر روز این قلماس یا اون قلما؟

پاسخ:
هرکسی از ظن خود شد یارِ قلم 🥴🥴
۱۵ تیر ۹۸ ، ۰۷:۵۰ حمید آبان
قلم توتم من است...
منو بردی به وقت هبوط در کویر، شهادت، فاطمه فاطمه است، پدر و مادر ما متهمیم، شیعه علوی شیعه صفوی، .... منو بردی به وقت علی شریعتی!
اینچنین مهجور مانده قلم، قلمی که به درد ننویسد، همان به که خاموش بماند...
پاسخ:
آی گفتی!!
حمید جان اینو دیروز داشتم میخوندم. تو هم بخون. 

روزتون مبارک :)
در وصف قلمتون آیه داریم که میفرماید: " نون و القلم" :) یعنی این قلم رو حتما با نون بخورید :))
پاسخ:
من قلمم مگه میگی روزتون مبارک :))
۱۶ تیر ۹۸ ، ۲۰:۴۰ غریبه آشنا A
تبریک 😊
شنیده بودم قلم خوبی دارید واسه نوشتن😃
از کجا ب کجا رسیدیم....دلمان قلم خواست😂😂
پاسخ:
مچکرم..
غلط به عرضتون رسوندن....
دوستان معمولا غُلو میکنن:)
۱۶ تیر ۹۸ ، ۲۱:۱۴ غریبه آشنا A
نه شکی تو خوب نوشتنتون نیست،قلمتون پایدار😊
پاسخ:
ای بابا :) ممنونم :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی