یک مُشت حرفهای "خُب. که‌چی؟" گونه!!!

یک مهدی فعله‌گریِ معمولی و از رده خارج

یک مُشت حرفهای "خُب. که‌چی؟" گونه!!!

یک مهدی فعله‌گریِ معمولی و از رده خارج

یک مُشت حرفهای "خُب. که‌چی؟"  گونه!!!
طبقه بندی موضوعی

و ما همچنان در خواب بودیم و او بیدار...

شنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۸، ۰۹:۲۴ ق.ظ

سلام!

تو تاکسی نشسته بودیم که برویم نمازجمعه. راننده با خانم کناردستی‌اش حرف میزد و آقای کنار دستیِ من هم با موبایل. من و همسر هم ساکت به بیرون نگاه میکردیم که یک جمله‌ی«سه روز عزای عمومی اعلام...» را از سخنانِ گوینده ی رادیو شنیدم. سکوتم را شکستم و به آقای راننده گفتم:«چی شده؟»، «حاج قاسم رو ترور کردند دیشب ساعـــ»...

دیگه چیزی نشنیدم. نفسم کُند شد. ضربانِ قلبم را زیر گلویم احساس میکردم. آقای کنار دستی حرفش را قطع کرد و موبایلش را روی پایش گذاشت. سکوت بود و سکوت...

داشتم به دیشب و دورهمیِ دعای کمیلِ آقایانِ سبزپوشِ شهرمان فکر میکردم که بعد از دعا چه‌ها از سپاه قدس و رشادتهای سردار سلیمانی میگفتند.

داشتم به نوری که همین دیشب در قلبم ایجاد شده بود و مهری که از ایشون به دلم نشست بود فکر میکردم.

داشتم به حسرتی که در من ایجاد شده بود و غبطه ای که -به شهدای حرم و افرادی که ایشان را دیده بودند و همرزمش بودند-میخوردم، فکر میکردم.

داشتم به صحبتهای چند شب پیشِ یکی از نمایندگانِ مجلس درمورد FATF  و وصله‌ی ناجورِ تروریست بودنی که به ایشان زده‌اند فکر میکردم.

داشتم به کوهی که دیگر پشتمان نیست فکر میکردم.

داشتم به نگاهِ نافذی که دشمن‌ترسان بود و دیگر نیست فکر میکردم.

داشتم به خاطراتِ همرزمانش که این روزها در کتابها میخوانم، فکر میکردم.

داشتم به جهادش در داخل کشور و کمک‌رسانی هایش در اتفاقاتِ طبیعیِ اخیرِ، فکر میکردم.

دیگر هیچ چیزی نمیدیدم. فقط هر آنچه که درمورد ایشان میدانستم، مثل برق از جلوی چشمانم عبور میکرد. شاید حیا، شرم، خجالت و یا هرچیز دیگری وجود داشت که اشکم در نیامد. نمیدانم.

داشتم به سوالی که دیشب از یکی از فرماندهانِ سبز پوش پرسیدم و گفتم«چطور میشود وارد سپاه قدس شد؟» و به خنده هایش فکر میکردم که همسر صدایم زد«مهدی!»

به خودم آمدم و گفتم«ها»

«رسیدیم. پیاده شو» نفس حبس شده ام را به بیرون پرت کردم و پیاده شدم.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

و چه خودجوش بعد از نماز به خیابان آمدیم و تکبیر گفتیم و مشت بر دهان استکبار و استکبار پرست و استکبار دوست زدیم. روحت شاد. با امام حسین علیه السلام محشور باشید. که هستید انشالله. 

                                       ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

بنشینیم ببینیم اینهایی که میگن آمریکا جون! آمریکا جون! قرار است چه تصمیمی بگیردند این روزها. مینشینیم و نظاره‌تان میکنیم که رفتار و برخوردتان را آمریکا جونتان ببینیم. منتظریم. ملت ایران منتظرند تا رفتارِ بعد از اینِ شما را با آمریکا جونتان ببینند. خدا کند که مراقب رفتارشان باشند و بدانند با اینکه سردار خوابید، اما ملتِ ایران، بیدارتر از همیشه، فقط منتظر نشسته‌اند... منتظرِ رفتار شما.




                                                                الهم عجل لولیک الفرج


نظرات  (۱۵)

۱۴ دی ۹۸ ، ۰۹:۳۴ آقای مهربان

سلام

حقیقتا زندگی پربرکتی داشت، برای همین هم مرگش پر برکت شد، و چه خدمتی کرد، برای اتحاد این ملت. اتحاد. دشمنا خیلی واضح. نمیدونم بعضی ها واقفا میبینن یا نه. و لهم اعین لا یبصرون بها ... میبینند ولی نه بصیرانه.

انا من المجرمین منتقمون.

(حروف ابجدش هم جور در میاد حتی. )

هرچی بیشتر میگذره

بیشتر بغضم میگیره

و باورم میشه که چی شده..


به بی عقلی دشمن فکر می کنم و هیچ جوره نمیفهمم چطور حساب کتاب میکنه و تحلیلگراش کجان که دقیقا کاری که براش سراسر ضرره و نابودی خودشو قطعی میکنه رو انجام میده. فکر نمیکردم اینکه میگیم الحمد لله الذی جعل أعدائنا من الحمقی، واقعا واقعا تا این حد از حماقت باشه!

سلام 

الهم عجل لولیک الفرج 

 

+

از دیروز که شنیدم چشمام بارانی است.

و دارم فکر میکنم از بین اون همه سپاهی و ارتشی و نظامی چرا او باید آسمانی میشد ؟!:(

چون خدا گلچین میکنه آدم ها رو و خوب ها رو زود از بین ما میبره !

دیگه کی رو به مانند او داریم ؟!:(

بنظرم هیچکی هیچکی واقعا هیچکی .

 

++

این متن رو تو کانال ها دیدم و واقعا قابل تامل است گفتم اینجا اضافه کنم و بگم که بقیه هم بخونن !


🔟 درنگ در ماجرای شهادت مشهورترین سردار خاورمیانه


✍️احسان محمدی


1️⃣ می‌توانیم با هم اختلاف‌نظر داشته باشیم، در مورد سیاست‌ها با هم موافق نباشیم، از گله‌ها و زخم‌ها و داغ‌ها بگوییم اما یادمان نرود کجای دنیا ایستاده‌ایم، وسط خاورمیانه. جایی که صبحانه را با ترور در #عراق می‌خوریم، ناهار را با عملیات انتحاری در #پاکستان سرو می‌کنیم و شام را با انفجار در #افغانستان... 


ما دوستان زیادی در دنیا نداریم، تمام دارایی هم هستیم. شهادت سردار قاسم سلیمانی یک زخم ملی است، آن را جناحی و حزبی نکنیم.


2️⃣ کسانی که دلشان از جای دیگر پُر است می‌پرسند اصلاً چرا باید سردار سلیمانی در عراق باشد؟ این را می‌پرسند اما نمی‌گویند هلی‌کوپتر و پهپهاد آمریکایی در آسمان بغداد چکار می‌کند و چرا باید به ماشین سردار ایرانی و فرمانده عراقی موشک شلیک کند؟ 


ما با عراق مرز مشترک داریم اما فاصله آمریکا تا عراق نزدیک به 11 هزار کیلومتر است! ایرادی ندارد آنها اینجا تشریف دارند؟!


3️⃣ باورش سخت است اما در شبکه‌های اجتماعی کسانی خوشحال شده‌اند! فکر می‌کنید ترامپ با این ترور دلش برای شما سوخته؟ خیال می‌کنید اگر فردا موشک به سمت ایران شلیک کند دستور می‌د‌هد فقط به خانه آنها بخورد که از او خوششان نمی‌آید؟! نکند این روزها که می‌روید دارو بخرید، داروخانه‌چی می‌گوید این دارو تحریم است اما چون شما ترامپ را دوست دارید براتون نگه داشتیم؟! ... 


4️⃣ از اتفاقات آبان‌ماه دل‌خون هستیم باشیم، از کشورداری و فقر و فساد و بیکاری گله داریم، داشته باشیم اما  ربطش ندهیم به مسئله امنیت یک کشور مقابل دشمن بیرونی. نشویم وکیل مدافع رایگان جنایت‌های آمریکا. 


خبر دارید که آمریکا در ترکیه، افغانستان، پاکستان، گرجستان، ارمنستان، بحرین، امارات عربی متحده، عربستان، عراق، عمان، کویت و حتی قطر پایگاه نظامی دارد؟ یعنی دور تا دور ایران؟! نکند فکر می‌کنید آمریکایی اینجا هستند که صلح و آرامش هدیه بیاورند؟! آن هم با #ترور رسمی شده و بدون شرم و پنهانکاری؟!


5️⃣ در چندسال گذشته هر بار که تحسینی باشکوه یا خاطره‌ای شگفت در مورد سردار قاسم سلیمانی در رسانه‌ها مطرح می‌شد، تعجب می‌کردم که چرا باید یک شخصیت نظامی که عموم ماموریت‌هایش سری و فوق امنیتی است این همه رسانه‌ای ‌شود؟


چرا او باید به شکل تک‌خال نظامی ایران و یک سیبل معرفی شود؟ اگر دشمن به او ضربه‌ای بزند، احساس نمی‌‌شود به همه ایران ضربه عمیق و غیرقابل درمانی زده است؟

هیچوقت نفهمیدم... 


6️⃣ وقتی ۱۷ خرداد ۹۶، پنج مهاجم داعشی به مجلس حمله کردند، وحشت را می‌شد در شهر دید. صدای آژیر، نگرانی از بمب‌گذاری و ... فقط ۵ مهاجم! امنیت نه ارزان به دست می‌آید، نه آسان حفظ می‌شود.


گاهی مثل کشورهای دیگر لازم است مرزهای دفاعی را حتی دورتر بُرد. افرادی مثل قاسم سلیمانی، سرباز وطن بودند، چه در جنگ با عراق، چه در جنگ با دشمنان مستقیم و غیرمستقیم ایران. بعدها بیشتر می‌فهمیم تا چه اندازه مدیون آنها بودیم و خبر نداشتیم.  


6️⃣ قاسم سلیمانی می‌توانست مثل برخی از دوستانش برود شرکت تاسیس کند، برود سراغ اقتصاد و خوب پول در بیاورد. بچه‌هایش را بفرستد خارج از کشور یا دست نوه‌هایش را بگیرد ببرد پارک. اما لباس نظامی را از تنش در نیاورد.


امثال او نه معمولی هستند نه پرتعداد. برای عافیت به دنیا نیامده‌اند و لذتی بیشتر از آنکه با همین لباس به شهادت برسند برایشان وجود ندارد. روحش در آرامش.


7️⃣ «ترامپ اهل معامله است». این جمله را تحلیلگران وطنی هزاران بار گفتند. اما او دست به کاری زد که اوباما، کلینتون، بوش و ... جراتش را نداشتند. از حماقت اوست یا یک ابزار فشار، فرقی نمی‌کند.


ما باید در تعریف‌ها و تحلیل‌هایمان دست به یک بازتعریف بزنیم. لازم است جهان و تصمیم‌گیرانش را ورای سخنرانی‌های پرشور و شعارهایی که مصرف داخلی دارند بشناسیم. 


8️⃣ حاکمیت هنوز نتوانسته است بخشی از افکار عمومی را قانع کند که وقتی این همه در داخل کشور مشکل داریم، چرا در خارج از کشور باید فعال باشیم؟  اما انگار آمریکایی‌ها توانسته‌اند!


یرواند آبراهامیان نویسنده کتاب مشهور «ایران میان دو انقلاب» گفت: بعد از ترور قاسم سلیمانی، ابوبکر بغدادی سرکرده سابق داعش در قبرش می‌خندد!


9️⃣ اگر فکر می‌کنید می‌شود با گل و بوسه و شعر، کشور را وسط آشوب و باروت و خون خاورمیانه حفظ کرد، لازم است کمی اخبار را دنبال کنید. اینجا میان پشمینه‌پوش‌های تندخوی #طالبان و #داعش نمی‌شود فقط از گُل گفت. زامبی‌ها بو کردن گُل را نمی‌فهمند، آن را می‌خورند! 


این را وقتی دقیق‌تر متوجه می‌شوید که صدای شلیک موشک، گلوله و آژیر آمبولانس‌ها زانویتان را سست کند. قصه‌های خاورمیانه برای نخوابیدن است!


🔟 خدا این سرزمین را از دروغ، خشکسالی، جنگ و به ویژه #بلاهت در امان دارد!

🇮🇷 #ایران_جان_من_است

🖋 @ehsanmohammadi95

۱۴ دی ۹۸ ، ۰۹:۵۴ میرزا مهدی

تلوزیون رو روشن میکنیم شبکه یک: حاج قاسم.

دو؟ حاج قاسم؟ سه؟ چهار؟ تهران؟ خبر؟ ورزش؟ سلامت؟ حاج قاسم. استانی ها؟ حاج قاسم. شبکه نمایش؟ جادوی سینمای هالیوود.

بیایم آمریکا رو تحریم کنیم. هر نفر به تنهایی به سهم خودش. نوشابه آمریکایی؟ حرام؟ فیلم آمریکایی؟ حرام. سیگار آمریکایی؟ حرام. زندگی آمریکایی؟ حرام. روش؟ منَِش؟ آمریکایی؟ حرام .... 

هر نفر به تنهایی به سهم خودش. امان از رسانه های ملّیِ....

۱۴ دی ۹۸ ، ۱۰:۰۰ chefft.blog.ir 💞💕

جالبش اینجاست که خیلی ها رفتن پیج اینستاگرام ترامپ نوشتن که کار خوبی کردی کشتیش😐

منم میخواستم جواب بدم ولی قبل اینکه نظر بذاری باید حتما پیجو فالو کنی،، ( لامصب تعداد فالوراش همینجوری داره میره بالا😆)

دیگه دلم نیومد فالوش کنم

درسته ما تو کشورمون مشکلات داریم ولی ابدا آمریکا و یکی مثه ترامپ خیرخواه ایران که نیستن، اینا دنبال ثروت ایرانن. ولی بعضیا چشم و گوششون بستس

 

۱۴ دی ۹۸ ، ۱۰:۰۲ حامد سپهر

یکی میگفت دشمنان کوردل ولی اونا هیچوقت کور دل نبودن و میدونستن کیا رو باید ترور کنن

لعنت به جنگ و بانیانش

۱۴ دی ۹۸ ، ۱۲:۱۶ مردی بنام شقایق ...

یا اسرائیل...

خیبر خیبر....

۱۴ دی ۹۸ ، ۱۴:۰۷ کنت ویلیام

هعی...

۱۴ دی ۹۸ ، ۱۷:۰۹ لبخند ماه

دلم خونه

۱۴ دی ۹۸ ، ۱۷:۳۷ بانوچـه ⠀

انگار رفت که همه در خواب مانده ها رو بیدار کنه

بیشتر از این ها دلم گریه میخواد

من بخشی رو که تو بهت هستن رو درک می‌کنم، کسایی که از این حکومت دل خوشی ندارن، طبیعتا از سردار همین نظام هم دل خوشی ندارن. 

این گروه لزوما دلسپرده به آمریکا نیستن، فقط مخالفن. نه می‌شه به ایمان و اعتقاد این‌ها خرده گرفت نه سوقشون داد سمت معاند و دشمن و غیره. 

اما گروهی که از شهادت ایشون خوشحالن رو اصلا نمی‌تونم درک کنم. 

کاش فقط موقع قضاوت یه چند ثانیه بشینن فیلم جنایت‌های داعش رو ببینن بعد خجالت بکشن از خودشون. به نظرم درباره کسی که می‌تونست رفاه رو انتخاب کنه و نکرد، می‌تونست پشت میز نشینی، برج نشینی و عافیت طلبی رو انتخاب کنه و نکرد، نمی‌شه بد قضاوت کرد.

اتفاق بزرگی رخ داده و همه برای یک غم اندوهگینیم. 

فقط کاش این دو دستگی نبود. این عناد و ستیزه وجود نداشت که دلمون زخمی تر از این نشه. 

۱۵ دی ۹۸ ، ۰۱:۲۶ علی علوی

برادر 

قطعا 

شهید قاسم سلیمانی 

از 

سردار قاسم سلیمانی 

خطر ناک تر است . 

ما این عوضی ها رو از منطقه بیرون میکنیم 

جنگ داخلی عنریکا رو به زودی فرا میگیره . 

کشتار داخلی و نا امنی ... 

من نمی دونم چرا عکس های سردار رو دارن تغییر می دن؟

بابا این عکسا به درد نمی خوره اون جذبه ای که توی صورتش بود رو حذف کردن ظاهراً. مثلاً همین عکسی که گذاشتید!

 

۱۶ دی ۹۸ ، ۰۱:۳۳ مریم بانو

کاش مسئولین بخودشون بیان و بچه هاشون که امریکا هستن برگردونن

 

کاش یبارم ما امریکارو تحریم کنیم

 

 

پاسخ:
چی کار کردی با وبلاگت؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی