یک مُشت حرفهای "خُب. که‌چی؟" گونه!!!

یک مهدی فعله‌گریِ معمولی و از رده خارج

یک مُشت حرفهای "خُب. که‌چی؟" گونه!!!

یک مهدی فعله‌گریِ معمولی و از رده خارج

یک مُشت حرفهای "خُب. که‌چی؟"  گونه!!!
طبقه بندی موضوعی

یعنی قراره آخرش چی بشه؟ (1)

شنبه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۸، ۱۲:۲۶ ب.ظ

سلام


رفته پیش امام جمعه‌ی شهر و گفته «اگر معرفیم نکنید به یه بانک تا بتونم برای عملِ قلبِ بازِ شوهرم و خرید دریچه، وام بگیرم، مجبور میشم برم نزول کنم اونوقت گناهش گردن شمایی که میتونستید کاری بکنید و نکردید.»

امروز گفت: «ده میلیون تومن نزول کردم» اشک تو چشماش حلقه زد و گفت «از کسی که پشت همین امام جمعه نماز میخونه»

یعنی اون جمله به همراه اون اشکی که مثل یه بچه ای که از روی ناتوانی در مقابل تنبیه‌های ناجوانمردانه‌ی پدر و مادرش زار میزنه، تَنَم را لرزاند.

واقعا به کی باید پناه برد جز خدا؟

خدایا پناه میبریم به تو!


حتی اگر نقطه‌ها مدام عوض شوند، کل همان است. به جای دزدی که از این دنیا می‌رود، دزدی دیگر به دنیا می‌آید. جای هر انسان درستکاری را انسانی درستکار می‌گیرد. کل هیچگاه دچار خلل نمی‌شود، همه چیز سرجایش می‌ماند، در مرکزش… هیچ چیز هم از امروز تا فردا به یک شکل نمی‌ماند، تغییر می‌کند. «قاعده ۳۹ از چهل قاعده شمس تبریزی برگرفته از کتاب ملت عشق نوشته الیف شافاک»


موافقین ۷ مخالفین ۰ ۹۸/۰۱/۲۴
میرزا مهدی

سیاست

نظرات  (۲۱)

احسنت
پاسخ:
من غلامتم
:( 
پاسخ:
:(
کسی که وام میخواد باید بره بانک نه اینکه بره پیش امام جمعه😡😡😡😡😡
ماها عادت کردیم گناهامون و بندازیم گردن دیگران و خودمون شونه خالی کنیم
به نظر من امام جمعه مقصر نیست و اون شخص که نزول گرفته مقصره....

پاسخ:
خوب من ته  تهشو نوشتم. آدم وقتی وام بخواد میره بانک دیگه. اما وقتی دستش به جایی بند نشده رفته پیش حضرت مولانای شهر. چرا تمام گناهان همه ی نزول بگیران گردن مسئولینیه که باعث شدن ملت به این وضع بیفتن.

۲۴ فروردين ۹۸ ، ۱۳:۱۸ شارمین امیریان
سلام.
به نظر من یکی دیگه از پیامهای فراموش شده و خیلی مهم عاشورا هم اونجاییه که امام حسین به لشکر یزید میگه چون شکمتون از حروم پر شده سخن حق روتون اثر نمیذاره. 
پاسخ:
علیک سلام
و نخواهد گذاشت
سلام 
بهش بگین پول نزول رو برگردونه چون بمحض اینکه عمل هم صورت بگیره ، خانمش حالش بدتر میشه !


پاسخ:
علیک سلام
اتفاقا خواستم متقاعدش کنم اما نشد. باید به اینجور آدما کمک کرد. اما چطوریشو نمیدونم.
اینها بهانست
اتفاقا همسایه ماهم شوهرش بیمار بود و نمیتونست کار کنه دوسه جا رفت که بره زیر تظرشون و حقوق بگیره قبول نکردن!
پنج ملیون تومن پول داشت گفت چون کار من و راه ننداختن منم نمیتونم با پولم کاری کنم پس پولم و نزول میدم پولم زیادتر بشه و گناهش گردن اونهایی که وادارم کردن
هرچقدر بهش گفتم تو مجبور نیستی اینکار و کنی و کلی کار هست که میشه انجام داد 
گوشش بدهکار نبود
پولش و نزول داد پولش که به باد رفت شوهرش تصادف کرد مجبور شد بره کلی پول قرض کنه برای شوهرش
الان سبزی پاک میکنه تو محل و داره با ابرو زندگی میکنه شوهرش هم میره نگهبانی 

نزول هیچ برکتی نداره و آتیش میشه تو زندگی...

ده ملیون و میشه خورد خورد قرض گرفت از اقوام
و خیلی جاها هستن که وام قرض الحسنه میدن یا قرعه کشی های خونگی 
ته ته تهش اینه که چهارتا وسیله منزل و بفروشن و بعدا بخرن
خودمم هزینه عملم ۶۰ملیون بود فکر میکردم اگه یه روز بخوام عمل شم پول از کجا بیارم
از الان قرعه کشی اسم نوشتم و اگه مجبور بشم فرش و تلوزیون و لباسشوییم و میفروشم خیلی وسیله برای فروش دارم ولی هیچوقت به نزول فکر نمیکنم....
پاسخ:
من باز خدمت شما میگم که تهِ ماجرای این بنده خدا رو نوشتم.
شاید لازم نباشه ولی برای اینکه جوابتونو بدم میگم. بنده خدا ها یخچال و حتی فرش زیر پاشون هم فروختن. به قول خودش عزت نفسش هم زیر پا گذاشت و عضو کمیته امداد شد. چرا؟ چون شوهرش دیگه نمیتونه کار کنه. چرا؟ چون خودش هم سواد درست و حسابی نداره. چرا؟ چون غریب هستند تو این شهر و کسیو ندارن که بهش تکیه کنن یا لااقل.....
ببینید من هم که ادعا میکنم خیلی اعتبار دارم بین اقوام و آشناهام نمیتونم مدعیِ این باشم که میتونم خرد خرد از بین اقوام پولی که کلونه واجب شده بر من، قرض کنم؟ اصلا کی به کی قرض میده این روزا؟ همون وام هم که بخواد بگیره باید در به در بگرده دنبال ضامن. کی ضامن میشه این روزها؟ نه دنیا اینطوریا هم که میگی روی خوش نشون نداده به این عزیزان.
مقایسه ش با همسایتون هم منصفانه نبود. ایشون از روی ناچاری و بدهیش به به بیمارستان مجبور شده نزول کنه. اما همسایه شما برای سود بیشتر از پولش نزول داده. 
تنتون سلامت

هی میرزا، هی! از کجا و کی بنالیم؟
میگه: هر کسی خودش داند و خدای دلش... که چه دردی هست در کجای دلش!
نزول جنگ با خداست، ولی اون بالایی خودش میدونه کی قصد و نیتش چیه، معنای مجبور رو هم خیلی بهتر از ما ادم‌ها میدونه، پس قضاوتش بمونه با خودش!
ان‌شاءالله که مشکل این خانم هم حل بشه.

@آلاء
اون حتما قبلش بانک رفته، ولی وام بانک‌ها بدون پارتی صبر ایوب و عمر نوح میخواد؛ ابن بنده‌ی خدا بعد که دستش به جایی بند نشده مجبور شده بره پیش امام‌جمعه، من نمیگم تقصیر امام جمعه است ولی میگم امام جمعه میتونه به خیلی جاها معرفی‌نامه بنویسه، امام جمعه‌ها برششون خیلی بیشتر از این حرف‌هاست؛ حداقل امام جمعه‌ی ما که اختیاراتش( حالا چه قانونی چه غیر قانونی) خیلیه!
پاسخ:
اصلا کی گفته امام جمعه کارش فقط خواندن خطبه ی نماز جمعه ست؟ اگر اینطور بود به جاشون یه ربات میذاشتن و برنامه و موضوع هر جمعه رو براش مینوشتن و اونم اجراش میکرد.

انشالله که مشکل همه حل بشه
پس چرا داره روز به روز بدتر میشه ... :( چرا خوبا میرن بدها جاشون رو میگیرن ؟؟؟ 
این وسط هیچی درست نیست...
امروز سردرد شده بودم وقتی میدیدم مادر بچه ۲۰۰ هزارتومن پول نداره بره دفترچه بیمه ایرانیان بگیره جای روستایی تا هزینه هاش آزاد نشه ! 
پاسخ:
خدا خیرت بده.... باز شما خیلی خیلی خیلی بیشتر از ما از این موردا میبینی... برادرانه میگم هروقت تونستی از کمک کردن بهشون دریغ نکن. والا همون که اون پسره گفت.
سلام 
به نظر من اگر افراد بت سازی و قضاوت از روی ظاهر و کنار بزارن تمام این مسایل رو به سادگی خوردن آب هضم می کردند ، بدون این که تعریف ها آسیبی ببینند 
پاسخ:
علیک سلام مریم جان. یه مثال میزنی؟
@فرشته 
اگر هرکس بلند شه بره پیش امام جمعه و تقاضای وام کنه و بگه اگه جور نکنی میرم نزول میگیرم
و امام جمعه بترسه و نامه بده به نظرت چه اتفاقی میفته؟!!!!
باید بلند شه بره و یه گوشه بانک بشینه و وام بده
من این خانمی که جناب میرزا نوشتن و نمیشناسم و قضاوتی نمیکنم ولی درکل این عمل و نمیپسندم!!!
هممون تو زندگی یه جاهایی کم اوردیم ولی اینکه بخوای بری سمت نزول و پول حرام و اینکه توکل کنی به خدا و بسپاری به خدا و همت کنی خدا پول حلال و میرسونه...

پاسخ:
این تلاشه. تلاشیه که قبلا درموردش حرف زدیم. شما و این خانم هریک به یه شکلی انجام میدید. من ازش سر باز میزنم. خوب؟ اینکه همه قبول داریم اگر خدا بخواد جور میشه. شده دندون درد بگیری؟ بزنه به اعصابت؟اونقدر که بخوای سرتو بکوبی به دیوار؟ اونوقته که خدا رو هم بنده نیستی. این یه مثاله ها. ته ته دلت میدونی که اگه قراره آروم بشه و هیچ مسکنی هم در دسترست نیست، باید دعا کنی و از خدا بخوای؟ اما فشار درد نمیذاره به خدا فکر کنی. فقط میخوای هوار بکشی. حالا میزان صبر آدما بسته به شخصیت و جَنَمشونه. یکی مثل شما یکی مثل این خانم.
و اما درمورد حرفی که به فرشته نوشتی....
عرض کردم که امام جمعه ربات نیست . انسانِ فرهیخته و دانا و با کمالاتیه که لااقل یک روز در هفته کل و یا اکثریت مردم شهر بهش اقتدا میکنن. این آدم یعنی نباید بدونه که کی راست میگه کی دروغ؟ من به جرأت میگم این خانم راست میگه چون قبلا و بارها و بارها گفتم من در محلی کسب و کار میکنم که لااقل هفتاد هشتاد درصدشون از روی نداری تحت پوشش کمیته امدادن
ببینید وضعیت زندگیشون چطوریه ؟
اگر وضعیت خیلی بد و حادی دارند یک کاریش شاید بشه ‌.


پاسخ:
شوهرش کارگر بنایی بوده. پرونده پزشکی هم دارن. مثل اینکه مادر زادی مشکل داشته ده  سالی میشه فهمیدن. خلاصه اینکه به فنا رفته. فقط سیده میلیون تومن باید دریچه ی نمیدونم چی چی بخرن یا خریدن باید پولشو بدن....
البته که تو خوب میدونی این مطلب و کامنتاش به دلیل جمع کردن پول و اعانه نیست. :)
@آلاء
عزیزم کسی نگفت هر کسی، امام جمعه باید بررسی کنه(سریعا) و اگه فرد واقعا نیاز داره باید نامه و معرفی‌نامه بده تا مشکلش زودتر حل بشه، بعضی بیماری‌ها و مشکلات باید توی اولویت قرار بگیرن؛ بیماری قلبی هم با کسی شوخی نداره، حرف جون یک انسانه؛ اگه قراره امام جمعه فقط هفته به هفته بره منبر و مردم رو به تقوا و عمل صالح دعوت کنه که کاری نداره، منم بذارن میتونم از روی برگه یا حفظی برات بخونم.
کمک به حل مشکلات مردم از وظایف ائمه‌ی جمعه است‌.

کسی نگفت هر اتفاقی افتاد بری سمت نزول کردن، ولی خدا کسی رو توی تنگی گیر نیاره، بعضی شرایط از چیزی که ما فکرش رو میکنیم حادتره.
هم از شما هم از فرشته معذرت خواهی میکنم☺
بره نزول کنه حلالش باشه به من چه اصلا😂😂😂😂
پاسخ:
عه :|
آلبرت انیشتین : برای جلوگیری از فاجعه تلاش کنید تا هر کسی فقط به عنوان یک فرد محترم باشد و هرگز اجازه ندهید انسانی در حد بت پرستیده شود 
۲۴ فروردين ۹۸ ، ۱۷:۵۲ فرشته ی روی زمین
 به لطف مدیریتهای بی نظیرمون ،مردم واقعا تو خرجهای روزمرشون موندن؛دیگه خدا نکنه آدم مریض بشه...سیستم بانکیمون هم که رو پایه ی ربا ست... واقعا متاثر شدم :(
به قول آقای اصفهانی: کسایی که به هر راهی دارن روزیتو می گیرن
                                گمونم یادشون رفته همه یک روز می میرن
پاسخ:
واقعا نگرانم آخرش قراره چی بشه
۲۴ فروردين ۹۸ ، ۲۳:۵۶ مریــــ ـــــم
پستات تلخ شدن میرزا
همه چیز تلخ شده این روزا
من امیدوارم حال شوهرش خوب شه
ینی مطمعنم خوب میشه
پاسخ:
اگه نمیگفتی همه چیز تلخ شده این روزا، من میگفتم
امروز یه مسیر شصت کیلومتری رو با یکی همسفر شدم، شروع کردیم به صحبت کردن، دقیقا اولین حرفش درمورد رانندگی بد مردم شهر مبداء حرکتمون بود، اختتامیه حرفامونم سیستم اداری و ...
خلاصه که تو جمع بندی حرفام گفتم: تعداد آدمای بد بیشتر از آدمای خوبه. لبخند زد و گفت: جمله اتون چقدر ساده است.
واقعیت اینکه به همین سادگیه، بدی ها بیشترن.!
پاسخ:
یه سری ها هم هستن که شَرَّن. بدها سگشون شرف داره به شرّ ها... یه سریا شَرِّشون رو سرِ مردمه
من نمیتونم مثل شما به همین سادگی امام جمعه رو متهم کنم ولی خب در اینکه مشکلات زیادن هم شکی نیست.
پاسخ:
من امام جمعه رو متهم نکردما... اما فقر یه دلیل و مسببی داره من اونو متهم میکنم/. 
۲۵ فروردين ۹۸ ، ۱۵:۲۷ chefft.blog.ir 💞💕
واقعا به ما مردم مدیون هستن
پاسخ:
بلی همینطوره
خب پس خوبه :)
پاسخ:
:)
افسوس که این مزرعه را آب (گند) گرفته...
وضع و اوضاع عجیب داغونه برادر، جز خودمون هم کسی نمیتونه نجاتمون بده..
پاسخ:
خدا به فریادمون برسه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی