یک مُشت حرفهای "خُب. که‌چی؟" گونه!!!

یک مهدی فعله‌گریِ معمولی و از رده خارج

یک مُشت حرفهای "خُب. که‌چی؟" گونه!!!

یک مهدی فعله‌گریِ معمولی و از رده خارج

یک مُشت حرفهای "خُب. که‌چی؟"  گونه!!!
طبقه بندی موضوعی

من مَتَم. پَت خونه است.

چهارشنبه, ۷ اسفند ۱۳۹۸، ۱۲:۵۹ ب.ظ

طبق فرمایشات همسر الان اینطوری شدم که دستکش دستم میکنم. میرم مغازه تو راه هم به همه چی دست میزنم. تا میشینم پشت میز، یهو خارشتَک میگیرم. 

سر و صورت و لب و دهن و دماغ و چش و چال.

دستکش رو در میارم. متوجه میشم حین درآوردن،دستم دستکشی شده. میرم دستمو میشورم. 

با دستمالی که داره تموم میشه خشک میکنم. چش و چالو میخارونمو دستکش رو بر میدارم و باز دستم دستکشی میشه. همونطوری دستمونو میکنم توش. حالا دیگه توی دستکش هم دستکشی میشه. 

ویروسِ احتمالیِ روی دستکش به درونش انتقال پیدا میکنه. بعد تصمیم میگیرم تو خارِش بعدی دستکش رو در نیارم و با پشتش بخارونم که در حین خاروندن یادم میفته که نمیدونم الان دستکشِ دست راست رو تو دست چپ کردم  یا تو همون دستِ راست کردم!!!!! اینی که روی دستکشه، در واقع کفِ دستکشه؟ یا همون روی دستکشه؟ پس دستکش رو در میارم میدوم دستِ دستکشیمو میشورم و چش و چالی که دستکشیش کردم هم میشورم و یه نفس عمیق میکشم که آخیـــش ، نزدیک بود کرونا بگیرم.



خوب دیگه دستکش دستم نمیکنم و میام همونطور میشینم  پشت میز که دستم میخوره به صندلی و صندلی‌ای میشه. دست صندلی‌‎ای رو میزنم به موس و کیبورد و موس و کیبورد هم صندلی‌ای میشن. ای بابا! حالا هم دستم صندلی‌ای شده هم موس و کیبورد. پس باید ضدعفونی کنم. قوطی الکل رو بر میدارم و موس و کیبورد رو از صندلی، میزدایم و میرم دستمو میشورم و باز خشکش میکنم و میام که بشینم میبینم باید باز صندلی رو بکشم عقب که. دستکش هم ندارم. ترجیح میدم پشت میز نَنِشینم که مشتری میاد تا کار هاش رو ببینه. 

حالا مجبوری بشینی پشت میز و با دست صندلی‌ای موس و کیبوردت هم دوباره صندلی‌ای کنی و تازه مشتری تا حلقومِ مانیتور میره جلو و بزاقش رو میپاشونه به موس و کیبورد و مانیتور و نظرش رو میده و میره و من میمونم یه موس و کیبوردِ صندلی‌ای که بزاقی هم شدن. زیر دماغم میخاره و نه دیگه پشت دستم تمیزه از بس بزاق پراکنی کرد، و نه کف دستم که صندلی‌ای شده. دستمال هم ندارم. پس سعی میکنم زبونم رو برسونم به جای مورد نظر تا لااقل با لیسیدن زیر دماغم بخارونمش که نمیشه.


کرونا منو نکُشه، این دست و دستمالی نشدن‌هاش حتما  منو میکُشه....


یه وقت منم کرونا گرفتم و مُردم. ولی بالاغیرتاً هرکی بعد از مرگم حسن روحانی رو دید، یه دونه عوض من بزنه زیر گوشش. روحم جلا پیدا میکنه اون دنیا....






++++قالبَم چطوره؟ دو سه ساعتی وقتمو گرفت با سواد نداشته درمورد html

نظرات  (۳۶)

۰۷ اسفند ۹۸ ، ۱۳:۲۳ فاطمه حسینی

😂😂😂😂

پاسخ:
والله به قرآن :|
۰۷ اسفند ۹۸ ، ۱۳:۲۶ دچارِ فیش‌نگار

رعایت کن داداش واسه خودت میگه !!

پاسخ:
گوش نمیدم که. :))
۰۷ اسفند ۹۸ ، ۱۳:۳۸ دچارِ فیش‌نگار

ببین اینم آمار جدید

 

https://img9.irna.ir/d/r2/2020/02/26/0/156997617.png

پاسخ:
عکس رو دوست نداشتم... شبیه فرافکنیه. تقریبا سه چهارم ایران رو قرمز کرده در حالیکه درصد خیلی کمی از 80 میلیون نفر مبتلا شدن..... 
نکنید این کار ها رو.... 

۰۷ اسفند ۹۸ ، ۱۳:۴۴ دچارِ فیش‌نگار

ایرنا زده خب :)

پاسخ:
شاید ایرنا خیلی چیزا بزنه باید نشر بدی؟:)))
۰۷ اسفند ۹۸ ، ۱۴:۰۴ آقای مهربان

سلام

الان اینا رو با موبایل تایپ کردی؟ که اونم صندلی ای و موسی و کیبورد مالی شده!

 

+قشنگه، فقط روشن نمیشه باشه؟ روح آدم جلا پیدا کنه :)

 

میدونی، داشتم فکر میکردم اگه حسن استعفا بده، کشور به هم میریزه، برکنارش هم بکنن کشور به هم میریزه. بهترین حالتش اینه که کرونا بگیره و نجات پیدا کنیم :))))

البته میدونی که ما به مریضی کسی راضی نیستیم :-|

پاسخ:
سلام...کرونا بگیره اون دنیا خودم از خجالتش در میام

وای میرزا خدایی هربار میام میخونمت روحم زنده میشه از بس میخندم.

منم دچار وسواس شدم از بس میترسم دست به اینور اونور بزنم. یه کرم دیگه هم تازگیا اومده توو وجودم همه ش به همسرم میگم ببین تب ندارم؟:/

قالبتونم قشنگه.

پاسخ:
تازه ماسک رو نگفتم....:)))
ممنونم

قالبتون عالیه عالییی 

اصلا اونور عالی :)

 

 

+

پست تون مثل همیشه عالییی و خوبه :)

هر چند کورنایی شده :|:)

ممنونم 

 

 

 

پاسخ:
بپا نگیری یه وقت....
مخاطبای خوش سلیقه دارم، گفتم یه کم سلیقه به خرج بدم

سلام

آخ دقیقا درک کردم... 

چند روز پیش رفتیم حرم، اول دستکش گذاشتم و‌ماسک، بعد هی دستمو زدم به در ماشین، کیفم، به در و دیوار، به کتاب دعای توی حرم، مهری که تو کیف خودم بود، روسریم، چادرم، مهره ی کفشداری، .... این وسط خوب به سر و صورتم هم می خورد!

آخر حرصم گرفت دستکشه رو انداختم دور رفتم تو‌ وضوخونه دستمو شستم و سعی کردم دست به جایی نزنم اما...

خلاصه قبل اینکه این ویروس آدمو بکشه این وسواسه آدمو روانی می کنه...

اینم بگم که ملت انگار آدم فضایی دیدن به ما نگاه می کردن! خیلی به ندرت دستکش و ماسک داشتن :|

 

+ جالب شده قالبتون، خدا قوت...

پاسخ:
سلام واقعا اونجا دیگه آب از سرشون گذشته که دستکش و ماسک نمیذارنd:
تنتون سلامت.
به نظرم برای ا ین کورنا باید دوش حموم بذارم قدم به قدم D: :)))

۰۷ اسفند ۹۸ ، ۱۴:۳۰ امیرحسین علیزاده

حسنک بیچاره رو چی کار دارید اخه ؟

فرض کنید زدیم زیر گوشش. بعدش؟؟ زیر گوش بعدی زدیم. باز بعدی ، باز بعدی. اخرش؟

 

به نظرم باید بزنیم زیر گوش خودمون. تا بلکه یکم عقل به سرمون بیاد. 

 

ای بابا. 

دستم خورد به صفحه وبلاگت.  میرزایی شد. 😂😂

پاسخ:
:))))) کورنایی بشی میرزایی نشی صلوات:))))
من بهش رای دادم و یه دِینی به گردنمه که باید ادا بشه:))

منم احساس میکنم وسواس گرفتم

بدتر از کرونا همین ترس و اضطرابشه و این وسواس فکری که شاید تا بعدها برامون بمونه :////

پاسخ:
شما فعلا مضطرب نباش. دستت میلرزه خرابکاری میکنی:)))
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

میرزا کامنت خصوصی ت را فعال کن 

واسه همین میگه دستتون رو به صورتتون نزنید 

الکل از کجا داری اصلا؟ 

دستکش دست کردن روش داره به روشش بری دستت دستکشی نمیشه 

خسته شدم 

گفتن سرپایی هم ورچیده میشه تروما هم ورچیده میشه 

خسته شدم مغزم خسته شده 

خدا لعنتت کنه روحانی 

*** ****** ** ** * ***** ** ** ** ** ** **** *** 

خدا به مرضهای لاعلاج مبتلاتون کنه کثافتا که اون فرانسه یک نفر تلفات داشته ایتالیا دوازده جا رو قرنطینه کرده شماهای بی همه چی نکردین. یک قم رو قرنطینه نکردین  

زر یا مفت میزنید فقط

ترکمنستان مرزاشو بسته! قبل اینکه از خراسان آماری دربره 

*** ***** *** *** ***** ***

مرگ کمتونه باید مثله تون کرد 

و مردم حق دارن حق دارن به خدا هرچی بارتون می کنن هر رفتاری باهاتون می کنن 

*** ******* ***** ****** **** ** ***** *** 

* * * * * * ** می خوام سی سال بیانیه ندید بیانیه ندید خسته شدیم از شوآف همممتون همه ی نظام عنتون 

 

گفتن حق ندارید عکس بگیرید 

چرا؟ چون کیتهای موجود بیمارستان مسیح دانشوری را همه جا تصویرشو پخش کنن که لابد همه جا از اونا دارن 

**** ***** ** *** **** ******** **** *** 

***** ** **** ***** ** * ******** 

* ******* ** ***** * *** ****** با همون ** * ****** *********** ***** **

پاسخ:
خوب باشه حرص نخور. :|
مجبور شدم یه جاهایی رو سانسور کنم. بچه رد میشه اینجا خوب

این بیتی که به صورت عمودی نوشته شده کنار صفحه وبلاگتون

شاعرش کیه؟

 

پاسخ:
فیض کاشانی. از غزلیات دیوانِ "شوق مَهدی"

 بابا جدی نگیر دین کرونا رو، هر چی جدی بگیریش، بیشتر میاد سراغتا

همون دست شستن قبل ازغذا و دست به آب و قبل یه چیز خوردن و نکردن

دست تو چشم و دهن و رعایت فاصله یه متری با دیگران و جاها شلوغ نرفتن

احتمال کرونا گرفتنتو کم و کم می‌کنه

پاسخ:
میمیریم آخه :))

قالبت رو نوشته ها زیباتر و باحالتر کرده‌اند(دوسش دارم)

پاسخ:
بلد نیستم زیاد والا قصد داشتم همه ی جاهای خالی رو کار کنم
۰۷ اسفند ۹۸ ، ۱۵:۰۳ دُردانه ‌‌

زیباست.

قالب رو عرض می‌کنم.

پاسخ:
میدونم.:)))

۰۷ اسفند ۹۸ ، ۱۵:۰۴ صـــالــحـــه ⠀

سلام میرزا. خسته نباشید از مبارزه با کرونا.

قالبتون خیلی خوب شده. از اینم خسته نباشید. :) فقط قاب هدرتون قرینه نیست. به دلم ننشست. البته سلیقه منه. گفتید بگیم چطوره گفتم. ولی شعرش و رنگ‌ها و خط نستعلیق شعرها عالیه.

 

من الان کامنت پاییز رو خوندم نگرانش شدم. اینقدر حرص می‌خوره کار دست خودش میده :/

پاسخ:
پاییز شغلش یه جوریه که درگیره با این بیماری.... خدا بهش صبر بده و قوت.
 نتونستن قرینه ش کنم . هرکاری کردم نشد:)))
حق با شماست خودمم آزار میده

قالب که خوبه :)

 

کم مونده از استرس نگرفتن کرونا ، ام اس بگیریم:/

پاسخ:
:)))
ام اس:))) خدا نکنه

ممنون

باز برای شما محل کارِ حق دارید من حس میکنم خونه کرونایی کلا😭😭😭

پاسخ:
شما رو باید ببندن به تخت:))

قالب قشنگه

خدانکنه کرونا بگیرید، ان شالله هر کس دچارش شده بهبود پیدا کنه

پاسخ:
ممنونم
+الهی آمین

بیچاره اونایی که وسواس دارن الان میفهمم چی میکشن

زیاد جدیش گرفتی میرزا

پاسخ:
جدیش نگرفتمD:
#کرونا_را_شکست_می‌دهیم
مدیونی اگه فکر کنی ترسیدم:"))))

محمد کل روز تو بیمارستانه از اونجاهم با مترو و بی ارتی و اتوبوس و تاکسی میاد خونه 😭😭😭یه ویروس زنده دارم

مستقیم میره حموم حس میکنم ویروساش و میریزه تو پذیرایی و اتاق خواب و حموم😭محمد و قرنطینه کنن

 

پاسخ:
امروز صبح به جا میخوندم از یه حموم هم استفاده نکنید. من رفتم مصالح خریدم یه حموم طبقه دومش دارم درست میکنم. پنت هاووس D: رو به دریا

اگه میخوای حرص نخورم کامنت خصوصیت را فعال کن اون وقت مجبور نیستی سانسور کنی پسرجان 

پاسخ:
اینطوری راحت ترم مادر جان:)) ترجیح میدم حرص بخوری و من سانسور کنمD:

@

پاییز 

سلام 

بجای حرص و جوش شربت  آبلیموی طبیعی  بخور :)

ایشالا همیشه صحیح و سالم و تندرست باشن همه مردم من جمله شما .

 

پاسخ:
دکتر برای درمانِ سرگیجه چی تجویز میکنیدD:

من حواسم هست :|

 

شما اگه بشه جواب کامنتتانه که دادم، بدین ممنون میشم ----____----

من که مهمون میاد می‌دوم میرم دست بدم، بعد می‌بینم مهمون داره فرار می‌کنه :))) تازه یادم میاد کرونایی هم هست!

پاسخ:
:))))) خوبه ترفند خوبیه... یادم باشه کسی اومد بپرم بهش دست بدم فرار کرد  در رو ببندم :))

ترکیب شیره خرما و ارده :))

 

 

پاسخ:
اینجامم یه کم تیر میکشه خانم دکتر....اینجا کنار آرنجم

هیچ وقت نفهمیدم وقتی حمید هیراد خوند گر جان به جان من کنی جان و جهان من تویی

دقیقا اصطلاح جان به جان کردن یعنی چه؟؟

بعد راجع به معنی جان به جان کردن سرچ کردم 

اصطلاح 

حیفِ جل، حیفِ کرباس، گدا رو جون به جونش بکنی، گدازاده‌س، خدا خرو شناخت که شاخش نداد.

(صادق هدایت - علویه‌خانم و ولنگاری )

تلاش بسیار و بی‌فایده برای راهنمایی/ تربیت کسی کردن

جان به جان کسی کردن

بعد هنوز ادامش مونده جان و جهان من تویی.....

جان و جهان من تویی از ظاهر مصرع اینگونه بر میاد که داره به طرف مقابلش میگه اگر تو این جفا هم در حق من بکنی باز جان و جهان من تویی....

فقط در یه حالت میشه بهش نگاه کرد اونم اینکه هرچی بخوای من راهنمایی بکنی و هدایتم بکنی باز فایده نداره من آدم بشو نیستم  جان و جهان من تویی 

که تصور نمیکنم شاعر همچین مقصودی داشته باشه 

 

همیشه از شعر این سوال تو ذهنم بود.. امروز دیگه اینجا دیدم پرسیدم

 بعد تازه ادامه شعر میگه 

نظری به حال ما کن تا روم به سمت کویت
دیوانه تر از دلم نیست تا شود اسیر رویت
بعد میاد یه بیت پایین تر میگه:

شوخیه مگه بذاری بری نمونی

کلا هر دفعه گوش میدم برام کلی سوال پیش میاد

پاسخ:
سبوی گرامی چرا حالا هی گوش میدی؟ یه مطلبی خوندم که شما هم بد نیست بخونید(لینک)
اینی که شما گفتید رو من نشنیده بودم حامد همایون یا حمید هیرادش هم متوجه نشدم دقیقا کدوم هستن. به صورت نستعلیق این گرجان به جان من کنی رو داشتم خوشم اومد نوشتم اینجا . آهنگین بودنش رو دوست دارم. ولی انگار حق با شماست.. باید تغییرش بدم دنبال یه معنی بگرم برای سر درِ وبلاگم:)
ممنون از اشارات:)

@واران 

سلام 

راستی  قالبتون هم خیلی  خَش شده

این روزا باید در حق هم دعا کنیم کرونا از شما دور باد

 

پاسخ:
خَش؟ خاش؟
:))
خوش؟
خز؟ 
متوجه نشدم که:|
۰۸ اسفند ۹۸ ، ۰۱:۱۲ امّــــــــ شــــــــــهــــــــرآشــــــــــوبـــــــ

پیشنهاد میدم مث من خودتونو بندازید تو اسباب کشی، قطعا هم شما کرونا رو فراموش میکنید، هم کرونا شما رو

پاسخ:
والله گوش شیطون کر انقدر صاحبخونه ی خوبی داریم که هفت ساله هرکار میکنیم ما رو نمیندازه بیرون

میرزا دو کلام خواستم وبلاگ بخونم کل تنم خارش گرفت.

نمیدونم چرا حس میکنم کرونا قرار نیست بیاد سمت من، یه بیخیالی عجیبی طی میکنم. هرچند از قدیم الایام نسبت وسواسی به من میدادن و کارای با هول و ولای الان مردم برا من روتین و عادیه. :))

فقط میتونم بگم به مدیریت بحران و تدبیر اندیشی ها و آمار توجه نکنید و به شدت از خودتون مراقبت کنید.

پاسخ:
بعضیا از "خودبیمارپنداری" میمیرن و من از "خود مراقبتی" :)))

خَش میرزا خَش

سعدی هم توی گلستانش از کلمه خش استفاده میکنه:

گل همین پنج روز و شَش باشد

وین گلستان همیشه خَش باشد

چون شُش باشد که نمیشه گفت که بعد بگیم خوش باشد

شِش باشدم نمیشه گفت چون خِش باشد نمیشه گفت:))

قصد جسارت به شما نداشتم ما هیچ وقت به پای شما نمیرسیم توی ادبیات اتفاقا من خودمم آهنگین بودنش رو دوست دارم برا همین در عین بی محتوایی گوش دادم :))لینکتون عالی بود نظر آقای امینی خیلی خوب بود

پاسخ:
من همیشه و همه جا اعتراف کردم که از شعر و صنایع شعری واقعا هیچ سر در نمیارم... فقط بلدم لذت ببرم :))
پس خَش. نه خِش و نه خُشD:
حواسمم هست که شما شاعری d:

سلام

خیلی جالب بود😂😂

دارم فکر میکنم پَت الان اوضاعش با دستی که قابلمه ای شده و... چیه؟😂😂😂

پاسخ:
سلام
تازه دستگیره در اتاق هم دستکشی کردم دیروز. 
۰۸ اسفند ۹۸ ، ۱۱:۱۷ امید شمس آذر

بپا برجامی نشی!

پاسخ:
:)))

ضمن اینکه قالب نو مبارک باید عرض کنم توی محل کار که خانوم تشریف ندارن بیخیال این دستکش و وسواس شین... والا همه این کارها بی فایده س!! اینقدری که مردم ما از کرونا میترسن اگه از آلودگی و پرخوری و چربی کبد و فشار خون و تصادفات جاده ای و سرطان و پراید و هزار یک عامل خیلی کشنده تر از کرونا میترسیدن زندگی بهشت میشد... ولی افسوس و صد افسوس...

پاسخ:
واقعا؟ پس این دستکش هم میندازم دور. 
+سیگار رو نگفتی:))

پاییز اصلا این نوع صحبت کردن بهت نمیادا

پاسخ:
آدرس وبلاگتونو بدبد لطفا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی