یک مُشت حرفهای "خُب. که‌چی؟" گونه!!!

یک مهدی فعله‌گریِ معمولی و از رده خارج

یک مُشت حرفهای "خُب. که‌چی؟" گونه!!!

یک مهدی فعله‌گریِ معمولی و از رده خارج

یک مُشت حرفهای "خُب. که‌چی؟"  گونه!!!
طبقه بندی موضوعی

گله‌مندی

سه شنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۸، ۱۰:۵۵ ق.ظ

سلام 

بیشتر از یه ساعته دارم فکر میکنم این یادداشت رو ارسالش کنم یا نه....به نتیجه نرسیدم. بی نتیجه، ارسال میکنم.

***

سالِ 91 یا 92 شبِ جمعه‌ی آخرِ آذر ماه، خیابان جیحون، به دستِ یه عده جوجه بسیجیِ بی‌کله اونقدر کتک خوردم که کف از دهانم بیرون می‌ریخت. انقدر سیلی به صورتم و لگد به ساق پاهام کوبیدن که منِ 3-32 ساله، مثل بچه ها گریه میکردم و قسم میدادم ولم کنید. ول نمیکردن.

{به گمانم چند ماه پیش در این مورد نوشته باشم}

رد میشدم دیدم شلوغه و کنار یه مسجد همه رو میگردن. ماشین ها، آدمها و کیف و جیب و ساک و همه چیو.

پرسیدم مگه خامنه ای اومده. که همه ریختن رو سرم و شروع کردن به کتک زدن

و مدام میگفتن بگو «آقا» تا دهنت عادت کنه.

منم کبود و سیاه با گریه میگفتم باشه آقا میگم«آقا»

(فقط همین)

خواستم بگم:

متنفرم از آدمهایی که تعصبِ متحجرانه و غلط و بیش از حدِ مجاز دارن به«آقا».

آدمهایی که تا اسمِ «آقا» رو به زبون میاری اول با پشت دست میزنن تو دهنت بعد گوش به حرفت میدن.

بله درسته دهنم عادت کرده میگم «آقا»

متأسفانه بعضیا فکر میکنن«آقا» خداست.

همین آدمها وقتی تو تاکسی یا هرجای دیگه ای بشنوَن که یکی داره حرف از امام زمان(عج) میزنه و میگه اینا جزو تخیلاتِ مذهبی هاست و امام زمانی وجود نداره، ساکت عبور میکنن و میرن چون جرأت ندارن حرفی بزنن. (دیدم که میگم)(دیدم که میگم) (دیدم که میگم) (دیدم که میگم) بخدا دیدم که میگم. 

جانم فدای اسم و رسم و وجودِ آقا امام زمان(عج)

اینا هنوز نفهمیدن همین «آقا» خودش مرید و مخلصِ اون «آقا(عج)»ست

...

من تو مطالبم نه اهانتی به «آقا» کردم و نه حرفی از «آقا» زدم. روا نبود اینطور بنده، همسرم و مادر بنده  رو مورد خطاب قرار بدید. با تواَم! و با شما!

شما باعث میشی که منِ نفهم فکر کنم مریدانِ "رهبرِ عزیز" همه همینطورن. بی کله و بلانسبتِ دیگران، نفهم.

شما که جرأت نداری علنی و نمایان نظر بدی. با شما هستم. دوست عزیز و نسبتاً سلیبریتیِ من.

به خاطرِ شأن «آقا» دیدگاهِ شما رو "عدم نمایش" زدم واِلا با خوندن دیدگاهت ، دوستانت، پی به شخصیتت میبُردن.....

اونوقت نه آبرو و حیثیت برات میموند و نه هیچ چیز دیگه ای...

بگذریم.

میگذریم.

میذاریم خوشحالی این حق الناسِ یکصد و سه هزار تومنی ای که دیشب به حسابم ریخته شده، چند دقیقه بیشتر بمونه

پیش‌بینی رهبر انقلاب از نقشه براندازی ۹۸ چه بود؟ (کلیک کنید) / ایران ۲۰۲۰ + فیلم  و عکس

موافقین ۱۸ مخالفین ۱ ۹۸/۰۸/۲۸
میرزا مهدی

جهل

سیاست

مادر

همسر

نظرات  (۲۵)

۲۸ آبان ۹۸ ، ۱۲:۴۶ شارمین امیریان

سلام.

واقعا ناراحت شدم و به شدت متاسفم. 

می دونستید استفتاء رهبر در مورد ولایت فقیه اینه که اگه کسی فردی رو که در زمان حال، در مسند ولی فقیه نشسته به ولایت فقیهی قبول نداشته باشه (و البته با استدلال به این نتیجه رسیده باشه) از نظر شرعی و قانونی و... هیچ ایرادی نداره و کاملا مجازه قبولش نداشته باشه؟! یعنی از نظر خودش، شما حتی حق دارید این فرد خاص رو در این جایگاه قبول نداشته باشید. چه برسه به این که بخواید با لفظ آقا در موردش حرف بزنید یا نزنید. هیچ کس به اندازه طرفدارهای یک فرد یا یک عقیده یا یک مذهب نمی تونه اون فرد یا عقیده یا مذهب رو لجن مال کنه!

۲۸ آبان ۹۸ ، ۱۳:۳۳ دچارِ فیش‌نگار

مرید آقا رو کار نداریم

ولی به سلبریتی توهین نکنید لطفا :)

۲۸ آبان ۹۸ ، ۱۳:۳۶ مردی بنام شقایق ...

بهترین راه نابود کردن یه گزاره، دفاع غلط و تعصبی ازون گزاره اس میرزا جان

 

رهبری بیشترین ضرر رو مسلما از همین قشر دیده و خواهد دید نه از خارجیا و ضد نظام

اخ میرزا شیر مادرت حلالت به خدا از زبون ما انگار حرف زدی. و چه خوب ارسالش کردی. منم متنفرم از متعصب ها. از کسانی که این چندروز فقط میگن خدا رای دهنده ها رو لعنت کنه .و هی دولت دولت میکنن و زبونم مو دراورد از بس گفتم بابا دولت مگه بالاسری نداره؟ اون بگه نکن این میتونه؟ منم متنفرم از آدمای متعصبی که چشمشون رو روی همه چیز بستن و فقط متعصبانه نگاه میکنن.

میرزا میدونی من خودم دیدم نیروی انتظامی مردمو نمیزنه. حالا باتوم اینا چرا ولی تیر ندیدم. دم خونه ی خودمون از پنجره میدیدم فقط میترسوندن ولی نمیزدن حتی باتوم. حتی همسرم با یکی از این مامورا حرف میزد پسره جوون بود میگفت من کلا دو تومن حقوق میگیرم مگه دیوونم برم جلو دست و پامم بشکنه حالا برم خرج دوا درمونمم کنم؟ یا چندتاشون هی  با خودشون یعنی به هم میگفتن به خدا مردم حق دارن. اما اونایی که میزنن مردم رو اونم این مدلی که شما گفتی همون متعصبای بی کله اند.

سخن از زبان ما می‌گوید...

سلام 

واقعا این عده باعث سرافکندگی هستن . خدا هدایتشون کنه 

 

@بیست و دو 

اونی که جلو نمیره که خودش در امان باشه ادم خوبی محسوب نمیشه که شما مثالش زدی 

اون قضیه ش کلا فرق داره

۲۸ آبان ۹۸ ، ۱۳:۵۸ رحیم فلاحتی

میرزا فکر نمی کردم " چوب خورت اینقدر ملس باشه " 

 

عذر می خوام حرفام همه تکراریه . چه می شه گفت از منش این به اصطلاح محبان و مغروقین در ولایت !

۲۸ آبان ۹۸ ، ۱۴:۰۹ chefft.blog.ir 💞💕

تکبیر

۲۸ آبان ۹۸ ، ۱۴:۲۷ امّــــــــ شــــــــــهــــــــرآشــــــــــوبـــــــ

استاد، در تفسیر سوره ی منافقون میگفت پیامبر تو مکه اصلا با منافقان سروکار نداشت. مردم یا اینوری بودن یا اونوری. تو مدینه که حضرت حکومت تشکیل داد، سروکله ی یه عده نون به نرخ روزخور پیدا شد که به لفظ میگفتن ما مسلمونیم ولی نبودن. اینا منافقان.

مثل زمان ما. وقتی حکومت الهی تشکیل دادی، یه عده هم این وسط میگن ما با شماییم. ولی نیستن. بسیجی هم نیستن. مذهبی هم نیستن. نه تو اعتقاد و نه تو عمل. فقط تو حرف طرف شمان.

 

حالا اونایی که شما مثال زدی از همین دسته ان. نگاه به ریش و پشمشون نکنید. اونی که مردم رو به بهونه ی حمایت از ولی فقیه میزنه، اگه پاش برسه خود ولی فقیه رو هم میزنه. 

 

لطفا دوستان این دوتا مطلب رو از هم جدا کنن. 

1.اونایی که اظهار میکنن طرف رهبرند. 

2.اونایی که واقعا طرف رهبرند.

لابد این عن مثل همون عنی هست که سری قبل نطفه من رو رهگیری کرد ببینه حلال هست یا نه!

خیلی دوست دارم بدونم اگر آخورشون وابخوره بازم آقا رو میشناسن یا نه؟!

علیکم السلام : )

۲۸ آبان ۹۸ ، ۱۵:۱۳ بانوچـه ⠀

احترام به ولی فقیه، گوش دادن به صحبت هاش و احترام به قانون کشور. خیلی هم خوب و عالیه در نگاه کلی!!! اما اینکه یک شخص رو معصوم و بدون گناه و اشتباه بدونیم کاری بسیار غلطه چون که ما کلا 14 تا معصوم بیشتر نداریم. همین تعصبات بی جا بدترین ضربه رو بهشون می زنه.

@هومورو

شیر مادرت حلالت باشه گل دختر

گل گفتی نفس جان 

ان شاءالله عاقبت بخیر بشی

۲۸ آبان ۹۸ ، ۱۵:۵۰ دچارِ فیش‌نگار

میرزا یعنی میخوای بگی اینایی که کشته شدن این روزها مثل تو یه شوخی کرده بودن فقط؟ (فکر نکنم اینو بخوای بگی)

 

ن به خاطر کامنت محبوبه شب رفتم کامنت هوموسو رو خوندم

 

خلاصه اش اینه:

همین اینایی که الان از رهبری توقع گرفتن جلوی ماجرا رو دارن اگه سر برجام رهبر یک کلام قاطع میگفت نه همه جا رو پر میکردن که دیکتاتوره و اجازه نمیده

 

اینا دوره اول دولت و وعده های پوچشو دیدن ولی بازم رای دادن و وضعیت حالا رو ساختن


(خنده ام میگیره بعضیا این وسط از بالاسری حرف میزنن! (انگار ارتشه)توضیح: اگه اینجوری بود که سال 92 یا 94 میتونست بگه من اصلا این آقا رو مناسب برای رئیس جمهوری نمیدونم! عجیبه...)

:| :| :| 

خدا مرگم نده واقعا دلم یک جوری شد :( 

 

و باز برای اون نظرگذار عوضی و کاری که کرده هم :|

بعد درباره سکوت در برابر قضیه امام زمان، برای خود من پیش اومده، می دونی که من خودم یقین به ایشان ندارم ولی هیچکس تا حالا نه من را مجاب کرده نه تو دهنم زده. 

 

یک چیز دیگه: مثلا کسی مثل من اصلا نمی تونه شما را درک کنه. الان پدر من هم حرص می خوره فقط تو خونه نمی تونه خیلی حرفش را بزنه چون مامان ضدیت می کنه 

 

 

فقط یک چیز دیگه: 

وقتی دیدم جناب روحانی گفتن از همه سران قوا خواستم با دستخط خودشان بنویسن، فقط یک چیز به ذهنم رسید که مگه چه قدر آدمهای بالا، پشت هم خالی کن و دروغگو و بی وجدان هستند 

 

 

 

 

 

 

 

سلام میرزا، احوالت خوبه? 

اینها نسخه ی اینطرفی تکفیری ها و داعشی ها نیستن؟! 

ملت دیگه تو روت نگاه میکنن و بدون حیا فحش رکیک میدن دیگه چه توقعی از کامنت‌های ناشناش داری میرزا؟

البته خب نشون دهنده‌ی شخصیت و تربیت خانوادگیشونه، شما ناراحت نباش! :)

خدا صبرت بده میرزا. توی این بیان یه عده مریض وجود داره که هربار میرن سراغ یه وبلاگ اونجا به قول خودشون نقد میکنن تا خنک بشن و عقده هاشون رو خالی کنن حالا نقد به هرچی که شما بگی. از روزمره نوشتن یکی تا سیاسی نوشتن اون یکی. خب میبینم شماهم بی نصیب نموندی. به هرحال خدا صبرت بده میرزا. 

 

امام علی در مدت بیست و اندی سال خونه نشینی فقط امامت جامعه رو بر عهده داشت و جامعه رو هدایت میکرد و امر حکومتی هم با خلیفه  ها بود حضرت به غیر از جاهایی که آبروی اسلام در خطر بود مداخله نمیکرد

ولی بعد که اومدن درشونو شکستن و ایشون رو برا حکومت انتخاب کردن هم امامت و هم حکومت دست ایشون بود

الان هم یکم دقت کنیم میبینیم که دولت رو ما انتخاب میکنیم و رهبر فقط ره بره

نباید گناه یکی رو به گردن دیگری نوشت آ میرزا من عمل بسیجیای به ظاهر بسیجی رو که عین این معترضا و آشوب گراست جدا میکنم

بعضی از بسیجیا مث بیسیجیای اولای انقلابن که پونز رو پیشونی دخترا بخاطر مانتو پوشیدنشون میکردن و الان منافقن 

پس همیشه دو دو تا چار تا نمیشه

۲۹ آبان ۹۸ ، ۱۰:۴۷ شارمین امیریان

سلام.

از وقتی این پستتون رو خوندم همه ش دارم بهش فکر می کنم! دیشب یه لحظه تو کتابهام چشمم خورد به کتاب سلام بر ابراهیم. به خودم گفتم اگه بسیجیا و انقلابیا و حتی حکومتیها و دولتیها، یه ذره مث شهید ابراهیم هادی بودن، خیلی از این اتفاقهای تلخ، و اتفاقهای تلخ بزرگتر نیفتاده بود و این همه بین مردم و حکومت فاصله نبود. 

ابراهیم هادی یه جایی میره پول جمع می کنه میده به دستفروشی که از راه فروش نوار لهو ولعب! خرجیش رو در می آورده و حالا گرفتنش و همه نوارهاش رو شکوندن. پول رو بهش میده میگه برو یه کار درست برا خودت راه بنداز. یا یه جایی یه نفر رو میگیره که ماشینش پر عرق بوده. راننده هه میگه تو رو خدا منو تحویل نده و آبروم میره و این حرفها. ابراهیم هادی میگه به شرط این که خودت همین جا بشینی همه بطریها رو توی جوی آب خالی کنی. بعد در حالی که آقاهه این کار رو می کرده می شینه با زبون نرم از ضررها و بدیهای کارش می گه و قانعش می کنه که دیگه این کار رو تکرار نکنه. 

بسیجی یعنی این...

انقد از این نمونه ها تو خاطرات دوستاش هست... انقد هستن دوستاش که میگن ما جزء لات و لوتهای محل بودیم با اخلاق و تواضع ابراهیم جذبش شدیم و مسجدی شدیم و داوطلبانه رفتیم جبهه و...

کاش از اینا داشتیم...

۲۹ آبان ۹۸ ، ۲۱:۱۴ آقای مهربان

سلام 

 

پاسخ:
علیک سلام

سلام علیکم

شما به اصطلاح خیلی «مشتی» هستید که با وجود این جریان، همچنان سعی می‌کنید منصفانه نگاه کنید، وگرنه بعضی از همان افراد به‌ظاهر متعصب اگر یک سیلی به ناحق می‌خوردند، صد و هشتاد درجه تغییر جهت می‌دادند.

سلام.

چه بگویم که نگفتنم بهتر است.

در جریانات سال ۸۸ مادر و خواهرم در مسیر دکتر بودند روز زن هم بود. شلوغ شد. مادر و خواهرم منتظر بی آر تی بودند. یک دفعه لباس گاردی ها دنبال یه عده کردند و تو ایستگاه بی ارتی همه رو گیر انداختند و شروع کردند با باتوم زدن. یکی از اون گاردی ها تا اومد بزنه رو سر خواهر من مادر دستشو بالا اورد تا تو سر ابجیم نخوره خورد به دست مامان. تا ماه ها مادر دستش فلج بود و نمیتونست کاری کنه.

خدا ازشون نگذره..

 

درود به کامنت شارمین.. کاشکی یه ذره شهدای بسیجی امون رو الگوی خودشون قرار میدادند

۰۳ آذر ۹۸ ، ۰۲:۱۷ جناب منزوی

طوری شده که آدم نمیتونه چیزی بگه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی