یک مُشت حرفهای "خُب. که‌چی؟" گونه!!!

یک مهدی فعله‌گریِ معمولی و از رده خارج

یک مُشت حرفهای "خُب. که‌چی؟" گونه!!!

یک مهدی فعله‌گریِ معمولی و از رده خارج

یک مُشت حرفهای "خُب. که‌چی؟"  گونه!!!
طبقه بندی موضوعی

یه عالمه تبریک

يكشنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۷، ۰۹:۲۲ ق.ظ

محمد بن علی، به خاطر کرم و بخششی که نسبت به مردم داشت، جواد (بخشنده) خوانده می‌شد. حتی در سال‌های اولیهٔ زندگی، وقتی پدرش در خراسان بود، اصحابش او را از در فرعی خانه خارج می‌کردند تا با افراد کمتری مواجه شود که برای دریافت کمک گرد خانه‌اش تجمع می‌کردند. گفته می‌شود که پدرش، رضا، با شنیدن این خبر نامه‌ای از خراسان برایش فرستاد تا به او سفارش کند تا به حرف کسانی که به او می‌گویند از در اصلی رفت‌وآمد نکند، گوش ندهد؛ که این بخاطر خست آنهاست که می‌ترسند از او خیری به دیگران برسد. رضا در این نامه به پسرش سفارش کرده بود که: «هر وقت می‌خواهی از خانه خارج شوی، مقداری سکه طلا و نقره همراه داشته باش. هیچ‌کس از تو درخواستی نکند مگر اینکه چیزی به او بدهی. از عموها یا دایی‌هایت اگر کسی نیازی داشت، کمتر از پنجاه دینار به او نده، و می‌توانی بیشتر ببخشی اگر بخواهی؛ و از عمه‌ها و خاله‌هایت اگر کسی درخواستی داشت، کمتر از بیست و پنج دینار به او نده و می‌توانی بیشتر ببخشی اگر بخواهی.»


مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان پیشنهاد دادن به مجلس برای حذف ربا از تسهیلات بانکی برای نجات مردم از شرایط فعلی، مجلس هم در جواب گفته: زرشک!link
موافقین ۹ مخالفین ۰ ۹۷/۱۲/۲۶

نظرات  (۲۲)

یعنی حتی در بخشش به مرد و زن بودنش توجه کن ^_^
حالا بود برام.
عید تون مبارک باشه.
پاسخ:
سلام
خوب حتما یه حکمتی داره. 
متوجه این جمله ت نشدم." حالا بود برام"
عیدتون مبارک، برای منم دعا کنید لطفا که نیازمند دعام :)

میگم امروز تولد حضرت علی‌اصغر هم هست؟ یکی از دوستام گذاشته بود استوری!

+خدا بیامرزه مرحوم لیاخوف رو، بسی جاش خالیه در این روزها!
پاسخ:
مچکرم. بلی تواد ایشون هم هست و تبریک.
لیاخوف؟ :D جطور؟
مرحوم تو کار تخریب استاد بود :)))
پاسخ:
آهان :))
من عاشق امروزم
پاسخ:
کاش بتونیم عاشق هر روز باشیم :)
بعد همه ی روزها رو عاشق خودمون کنیم. مثلا امروز هم عاشق شما بشه.
سلام
عید شما هم مبارکه
الهی هر چی دلتون می خواد از امام رضا علیه السام امروز بگیرین.... بالاخره بابا شدن!
پاسخ:
علیک سلام. آره :)
اینطوری بهش نگاه نکرده بودم. 
کامنتاتون الان یه جوری شده که باعث میشن بیشتر به خودم فکر کنم. به اینکه چقدر راحت میشه به مسائل از زاویه های دیگه هم نگاه کرد.:) زاویه دیدتون روی سَرَم
اوه خطرناک شد!
الان احساس خودیه چی بنداری رو که داره میزنه بالا چه باید کرد؟!

:)
شما لطف دارین.
پاسخ:
سرکوبش کن:))
فکر کردم اون لینکه، لینک خبر مجلس هست!
برم جنسیتم رو عوض کنم؛ ظاهراً همه جوره پشم حساب میشم تو اسلام!
پاسخ:
چراااااااا؟ شما تاج سری. کی گفته؟ کی همچین اهانتی کرده؟
تاج سر! گل پسر! :D
بله دیگه منم همینو گفتم.
جالب بود برام!
به طور خودکار ادیت شد! کُشت ما رو این تکنولوژی! 
پاسخ:
:D باور کن تو این چهار پنج ساعت گذشته تمام فکر و ذکرم این بود که حالا چی بود براش؟:))

چقدر دوست دارم همون پست های مسخره و سخیف رو که قبلا میذاشتی :) دقیقا با اون ادبیات خورشید شب. اونجور بنویس
بلکم تلخی قلمت رفت.

عیدتون مبارک :)
پاسخ:
:)) کثیف یادت رفت.

کثیف
پاسخ:
آهان حالا شد. مرسی.:))
مبارکمون باشه:)
پاسخ:
آره بخدا
جسارت نباشه ها :)
صرفا یه پیشنهاد بود
پاسخ:
این چه حرفیه مرتضا؟
من خودمم دوست دارم اونطور نوشتنو ولی فکر میکنم باعث انزجارِ دوستان بشه. تو این حرفو نزن. تو بهترین دوست وبلاگیِ منی.
دوستی وبلاگی چیز خنده داریه
ولی دوستی پسرا رو قبول دارم :)
حداقل نگاه ابزاری ندارن به آدم
پاسخ:
منظورم این فضا و این محدوده بود. ولی من به تو نگاه ابزاری دارم. ای ابزار. انبردست مثلا :))
منم یه پست درباره تو نوشتم
متاسفانه جوگیر بودم اون موقع :)
پاسخ:
حواسم بهت هست. زیاد جو گیر میشی.
۲۶ اسفند ۹۷ ، ۱۷:۱۲ پیـــچـ ـک
سلام
چه جالب.
امام جواد توی این زمان کمتر از نه سال داشتن!! فکر کن پدر به بچه اونقدر اعتماد داره که میگه دستت پول باشه بهشون ببخشش!!
خیلی براممم جالب بود پستتون!
چه شخصیت و شرافتی برای بچه هاشون قائل بودن؟! این بحثش جدای امامته امامته چون امام جواد اون زمان امام نبودن هنوز.

پاسخ:
علیک سلام
میدونید ائمه ژنشون خوب بود. 
قسمتی زندگی نامه ایشونو مطالعه میکردم .
بعد از شهادت علی بن موسی الرضا(ع) شیوخ و بزرگانِ شیعه در اون زمان همه مخالفت امامت حضرت بودند. به خاطر کم سن و سالیشون. تا اینکه به اصطلاح خودشون آزمونی برگزار کردند و ایشون هم موفق بیرون اومدند
تا اونجایی که من اطلاع دارم،در بحث معوقه های تسهیلات گیرنده ها مجلس نظر به بخشش داشت که شورای نگهبان مخالفت کردن و حال مجمع هم نظر مجلس رو رد کرد.
بطور کل نظر متخذه درست بود ولی خب برای شخص خودم بهتر نظر مجلس بود.

پاسخ:
مثل قاضی و وکلا نوشتید :| نصفشو متوجه نشدم. 
اونا چی به بچه هاشون یاد میدادن ما چی یاد میدیم!! مثلا ما میگیم هرکی ازت پول خواست داشتی هم بگو ندارم مبادا پولاتو هدر بدیاااا :))
و به این ترتیب بود که اونا امام شدن و ما نشدیم! :)
پاسخ:
:)) واقعا لازم بود مقایسه کنی؟ :))

فک کنم لازم بود :)
پاسخ:
واضح بودا :))
۲۷ اسفند ۹۷ ، ۱۱:۴۲ chefft.blog.ir 💞💕
بخشش باعث افزایش روزی میشه😊

پاسخ:
بله همینطوره
۲۷ اسفند ۹۷ ، ۱۱:۴۶ امید شمس آذر
اساس بانکداری امروزی ما بر ربا بنا شده. حذف ربا یعنی حذف اساس بانکداری امروز.
پاسخ:
ربا حرامه. تسهیلات بدون سودِ ربوی میسر نیست. مردم برای هر کاری به شدت نیاز دریافت وام و تسهیلات دارند. مردم جمیعا و رحمة الله دست در دست هم در کار ربا هستند. تکلیف چیه مهندس؟ 

۲۷ اسفند ۹۷ ، ۱۲:۱۹ امید شمس آذر
یا باید بسوزیم و بسازیم
یا
باید بسوزیم و بسازیم!
پاسخ:
گزینه ی دوم راحت تر به نظر میاد :|
نه واضح نبود من باید میگفتم :))
پاسخ:
:)) باشه.:))

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی