یک مُشت حرفهای "خُب. که‌چی؟" گونه!!!

یک مهدی فعله‌گریِ معمولی و از رده خارج

یک مُشت حرفهای "خُب. که‌چی؟" گونه!!!

یک مهدی فعله‌گریِ معمولی و از رده خارج

یک مُشت حرفهای "خُب. که‌چی؟"  گونه!!!
طبقه بندی موضوعی

ماسک یک رنگ، دو صد رنگ شده

سه شنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۹، ۱۱:۴۳ ق.ظ

و اینجاست که خلاقیت ها گل میکنه

من رو تو خیابون دیده و میگه این چه ماسکیه زدی به صورتت؟( آخه از اون جهت که عینکی هستم، مجبورم طوری سفارش بدم به همسر تا برام طراحی و بعد دوختش رو انجام بده که هم نصف عینکم بیاد روش چون بخار نزنه و مقدار زیادی هم بره زیر چونه‌م که قشنگ چفت صورتم بشه)

میگم چشه مگه؟

میگه نشناختمت. چه وضعشه؟(بعد میخنده)

(یه قدم میرم عقب که ترشحات حاصل از خنده‌ی‌ بدون مرزش نکُشه ما رو) میگم این که چیزی نیست. پیشنهاد کردم برا خودش یه دونه درست کنه پایینش رو بذاه تو مانتوش. یه دونه نقاب دار هم برا خودم درست کنه که به جا این کلاه بذارم سرم...

(بزاقش رو دوباره پخش هوا میکنه و خنده‌ش که تموم میشه، خداحافظی میکنه و از هم دور میشیم)

پیش خودم فکر میکردم این چرت و پرتی که بهش گفتم همچین هم چرت و پرت نبودا.

الان دیگه ملّت با ماسک‌هاشون فخر هم میفروشن. مدل دار بدون مدل. طرح دار و بدون طرح. 

داشتم فکر میکردم مثلا ماسک تنگ و چسبان. ماسک چونه افتاده یا چونه تونیک. ماسک پرنسسی. ماسک چین دار.  ماسک کلوش. ماسک تک لا. ماسک دهقانی.  ماسک عروسکی. (این یکی خیلی مهم تره) ماسک مهمانی.  ماسک کلاسیک. ماسک کِش کلفت. ماسک کش نازک. ماسک مادربزرگ. ماسک گشاد. ماسک پری دریایی. ماسک ماکسی. ماکس ماسکی؟ ماسک ماکسی. ماسک پیشبندی. ماسک تابستانی که (کم کم دیگه لازم میشه). ماسک پُفی. ماسک پوش دار. ماسک حاشیه دستمالی. ماسک جمع شده .ماسک گشاد و بلند زنانه. ماسک خانگی. زیرماسکی.ماسک شب. ماسک مجلسی.  پیلی دار. فانوسی. مثلثی. گلبرگی . پروانه ای . کیسه ای. و ...... یه عالمه دیگه. بعد یه کم که زمان بگذره مُد وارد بازار میشه. ماسک استریج. ماسک پاره پوره. ماسک سوراخ سوراخ. ماسک سنگ شور شده. ماسک هیپی. لاتی. لوطی. رپ. چپ. کج. ماسک سال و.... بعد نسبت میدن به سلبریتی ها. ماسک الناز شاکردوست. ماسک ساعد سهیلی و زنش. ماسک بهاره افشاری وقتی در سن پترزبورگ.....

تو همین فکرها بودم که دیدم یکی از دور داره بهم نزدیک میشه و نیشش تا بنا گوش بازه. یه کم چشمامو ریز کردم تا بهتر ببینمش و اگر آشناست خودمو بزنم به کوچه علی چپ و برم اونور خیابون که دیدم  ماسکه. طرف ماسک زده و طرحش یه لبخندِ زشته با نمایش تمامیِ دندونا. 

همین دیگه.

رسیدم به مغازه و میخواستم در رو باز کنم که دیدم یه پیرمرده اومد و گفت عکس 3در 4 هم میگیرین؟ بیشتر از اینکه سوالش و کاری که با من داشت، شگفت زده‌م کنه و خدا رو شکر کنم که بالاخره اولین مشتریِ سالِ 99 من هم رسید، توجهم به ماسکش -که فکر کنم با ملحفه‌ی کهنه‌ی نوزادیِ نوه‌ش ساخته شده بود- جلب شد. یه ماسک یاسی رنگ با یه عالمه باب اسفنجیِ ریز و زرد.

این دیگه نوبرش بود/.




تیتر :برداشت آزاد از مصرع دوم این شعر

صورتک غصه دگر رنج شده

دل یکرنگ، دو صد رنگ شده

هیچکـــــس بر سر پیمانش نیست

روح مردانگی در جانش نیست

از: میلاد معینی آزاد


نظرات  (۱۷)

ماسک رکابی رو جا انداختی! تازه با یه چیزایی الان ماسک درست میکنن که اینجا نمیشه گفت:)

پاسخ:
آخ گفتی.... رکابی هم هست. 
گاهی با نگفتن بعضی چیزا، درواقع داریم فریادش میزنیم:))

:))))))

ترامپم گفته اگه ماسک کم اوردید روسری سر کنید یه تیکش رو به عنوان ماسک بنندید دور دهنتون البته این به درد خانماا میخوره

پاسخ:
اتفاقا من خودم خیلی علاقه دارم به این مدل:))))

۲۶ فروردين ۹۹ ، ۱۴:۴۸ دچارِ فیش‌نگار

زیرماسکی دیگه چی بود!

پاسخ:
کار زیر پیرهن و زیر شلواری رو میکنه D:

احیانا اون ماسک صورت لبخندی دندان نما این نبود؟

پاسخ:
احتمالاً همونی بوده که میخواستی نشون بدی ولی لینکت برای من باز نمیشه

سلام

دست خانم‌گلتون درد نکنه که خودکفا براتون‌ ماسک‌دوخته... من هی گفتم میدوزم و آخرم تنبلی کردم.

پاسخ:
سلام خوب اگر ما هم 45 روز مینشستیم تو خونه ماسک لازممون نمیشد:)))
D:
ولی خوب متبحر شده تو ساخت ماسک های مدل دار. تازه نوناشو ندیدی:))

بحث از خودکفایی شد...

یه‌جوری خونواده ما خودکفا شده که کم‌کم داریم اعلام کشور مستقل می‌کنیم. :)))

پاسخ:
:))))
بدونِ نفت؟
۲۶ فروردين ۹۹ ، ۱۸:۱۱ امّــــــــ شــــــــــهــــــــرآشــــــــــوبـــــــ

کم پیدایین. دیگه تشریف نمیارین وب ؟!

پاسخ:
راستش خیلی گرفته ام... کسادی بازار و تبعاتش.
گاهی میام سر میزنم  که به خودم بگم هستم. بعد جواب بدم مرسی که هستی.
باز بگم: پس همیشه باش. بعد با یه من ریش و سیبیل خودمو لوس کنمو لبامو غنچه کنم و بگم: باوشه.
:|
مراقب علی کوچولو باشید:)

آخ...بله ببخشید...

https://i.ebayimg.com/images/g/P7wAAOSwS~ldbN2M/s-l640.jpg

اینه لینکش..

اگه این بوده که ... :|

پاسخ:
دقیقا خودشه:)))

واسه این ماسک ها طرح جالبی میشه اگه این استیکرها و شکلک های (زرد نرجیحا) گوگولی رو روشون بزنن... کلی فروش میره حتی منی که تا حالا از ماسک استفاده نکردم هم بخاطر طرحش حتما میخرم :))

پاسخ:
آره مردم کشته مرده این طرح ها هستن. مخصوصا ایموجی ها

کظم پاسخ مینومایم برای جمله اولتون... :///

 

نون بربری هاشونم دیدم تازه. دست گلش درد‌نکنه ... باید فوتای کوزه گریشو بپرسم. 

تنها خوری کردین پزشم میدین!:/

پاسخ:
نه واقعا کلی زحمت کشید و وقت گذاشت تا بالاخره فهمیدیم که بهتره بریم نون بخریم:))))

سلام

این ماسک ها مگه حفاظت هم می کنن؟

بیشتر برای ژست گرفتنه !

پاسخ:
سلام ژسته دیگه. گفتم که شده اسباب فخر فروشی

و ماسک گلدوزی شده، حتی بافته شده

پاسخ:
آره :))) بهت ایده دادم ها... دست به کار شو

ماسکایی که کره ایا میزنن اغلب مشکی و روش طرح جینگولی داره هم خوشگله ها!

تو ذهنم بود برم ازونا بگیرم بعد دیدم اصلا ماسک نیس که بخوام طرحدارشو بگیرم

پاسخ:
ساده ش هم نیست:))

متن عالی بود.

قلم طنز خوبی دارید.

پاسخ:
نظر لطفتونه

سلام

باید بهش بگم پاشو بیا خونه ی ما، با هم‌نون بپزیم، کلی هم‌کیف می کنیم... بس که شما آقایون بی ذوقین.... :////

شماو همسر منم برید با هم‌، نونای‌نونوایی رو بخورید!

پاسخ:
سلام:)))
هر بار نون درست کردیم شد مثل چوب. به خودمون اومدیم دیدیم خمیر و ملاتمون غلطه.
رفتم یه بار سه تا خمیر نون بربری خریدم. نتیجه ش ولی شد همون چوبها. گفتیم شاید فر مشکل داره:))) این شد که بیخیال شدیم...
میدونید که به جهیزیه‌ی هیچکسی نباید اهانت کردD:

سلام 

:)) مثل همیشه قشنگ وجذاب نوشتید

خدا حفظ کنه خانومتونو چقد هنرمندن:)

ماسک میدوزن:)

من یه بار اومدم ساسن لباسو یکم بیشتر بگیرم تنگ تر بشه

زدم دست خودمو ناکار کردم

حواسم نبود   انگشتم زیر سوزنه:/

 چرخ گیر کرده بود نمی چرخید بی توجه به انگشتم چرخوندم محکم از گیر بودن در بیاد سوزن محکم رفت تو انگشتم😐

دیگه طرف چرخ نرفتم یکسالو اندی بعد اون واقعه😅

 

+بنظرم میومد کم پیدا شدید 

کامنتا رو خوندم متوجه علت کم پیداییتون شدم

انشاالله خدا رزق وروزی زندگیتونو بیشتر کنه کارتون از کسادی دربیاد انقد مشتری بریزه تو مغازتون وقت سرخاروندن نداشته باشید:)

وبه ازای این لبخندایی که بانوشته هاتون میشونید رو لب ماها لبخند بشینه به لبتونو حال دلتون همیشه خوب باشه

 

پاسخ:
سلام 
+مرسی مرسی چقدر کیف داد این چیزی که نوشتید.... 

خدا بزرگه انشالله همه مشکلات، مشکلاتِ تمام بشریت حل بشه به حق صاحب زمان...
ترس شما هم از چرخ خیاطی بریزه بلکه یه تکونی به خودتون دادید:))
۲۹ فروردين ۹۹ ، ۰۳:۱۳ محمد قاسم پور

ما با کرونا خو گرفتیم و ماسک نمی‌زنیم!

 

البته از قدیم الایام هم ضد این جور مدها بودیم!

پاسخ:
استاد این حرفا رو میزنید یهو به وجود اومدن کرونا رو میندازن گردن شما ها!! D:

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی